Erfenis

Kris.von.D
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Erfenis

#1 , 10 nov 2020 19:53

Begin dit jaar is mijn adoptievader overleden. Op mijn jonge leeftijd van 12 jaar heeft hij mij in volle adoptie genomen met akkoord van alle belanghebbenden. We waren met 4 kinderen, mezelf incl. De laatste jaren van zijn leven is mijn zus aangesteld als bewindvoerder. Toen hij is overleden is alles in orde gebracht om de uitvaart te regelen ed.

Ivm de erfenis krijg ik nu een mail van de notaris met de vermelding dat mijn broers en zus de akte kunnen ondertekenen op het kantoor van de notaris, maar ik moet de verdeling in aanwezigheid van de notaris ondertekenen op het vredegerecht tov de vrederechter.

Moet ik mij hierover zorgen maken?

Mijn relatie met mijn zus is niet goed en heeft al openlijk geuit dat ik "geen recht" heb op een deel van de erfenis.

mvg
K.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 10 nov 2020 20:10

En wie heeft dat laatste gezegd?

Kris.von.D
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 nov 2020 20:17

Wat bedoel je met het laatste?

Als het gaat over het ondertekenen van de verdeling, dit staat in een mail aan mij gericht van de notaris zelf.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 10 nov 2020 22:10

En wat geeft de notaris op als reden om bij de vrederechter te tekenen?
Of moet iedereen daar gaan tekenen?

Kris.von.D
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 nov 2020 12:16

Op dit moment hebben we nog geen reden ontvangen, hebben dit wel nagevraagd.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”