schulden zus erfenis

brunohoudthuys
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

schulden zus erfenis

#1 , 14 okt 2020 13:22

mijn vader is overleden en mijn zus staat onder bewind;
daardoor moet dit in het staatsblad verschijnen gedurene 3 maand, moet ik dan ook 3 maanden wachten alvorens ik mijn deel krijg voor de erfenis?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 14 okt 2020 13:30

Ik mis het verband met de titel van uw vraag. Het is niet omdat iemand onder bewindvoering staat dat een publicatie in het Staatsblad zich opdringt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

brunohoudthuys
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

#3 , 14 okt 2020 15:27

volgens mijn notaris wel en moeten we nu beiden 3maaden wachten alvorens de verdeling

Reclame

Evi (Odos)
Berichten: 355
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#4 , 14 okt 2020 16:06

Dat is inderdaad de procedure bij juridisch onbekwame erfgenamen. Eventuele schuldeisers van vader hebben drie maand tijd zich te melden.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 14 okt 2020 16:12

Maar in de titel van de vraag gaat het over de schulden van de zus, niet die van de erflater (overleden vader).
De procedure voor minderjarigen en andere juridisch onbekwame erfgenamen is me bekend.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”