Bevel via rechtbank tot verkoop?

co nieke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bevel via rechtbank tot verkoop?

#1 , 07 okt 2020 16:43

Hallo,

Situatie is als volgt

Onze ouders gescheiden, vader hertrouwd, met nieuwe vrouw " kinderen.
Wij zijn niet samen opgegroeid, kennen mekaar zelfs niet.

In 2000 is vader gestorven waarvan we als wettige erfgenamen iets hebben geerfd.
Nu intussen is ook de 'stiefmoeder overleden' en hebben wij blijkbaar recht op een erfdeel

Situatie is als volgt

1 stiefbroer heeft van alle erfenissen afgezien en geweigerd.
Na een informeel bericht aan mijn broer of wij "effe een papierke' wilden tekenen voor verkoop via immo werd dit geweigerd door ons en vroegen wij of het via de notaris kon.

Ze hadden intussen ergens al een goed bod, maar blijkbaar vonden de twee halfzussen dit niet genoeg en werd het geweigerd door hen.

Dus dan via Biddit.
Maar aangezien ik in het buitenland woon en op dat moment niet kon overkomen om bepaalde papieren bij de notaris te tekenen werd dit via volmacht geregeld via onze advocaat en notaris in buitenland.

De verkoop op Biddit bleek geen succes, dus seze keer werd het door mijn boer en mezelf geweigerd en gevraagd of er tegenbod kon gedaan, maar blijkbaar was dit niet mogelijk.

Intussen kwam de pandemie op de proppen en we hoorden bijna een jaar niks tot mijn broer mijn verleden week contacteerde om mij te vertellen dat we in december in het Waalse landsgedeelte naar een zitting moesten op de (familiale?) rechtbank.
Ik neem aan dat dit het vredegerecht is?
Zelf heb ik tot nu nog niets ontvangen en de brief was ook niet aangetekend verstuurd blijkbaar.
Uit de uitleg van de documenten blijkt dat een van de halfzusters blijkbaar het 'bevel tot openbare verkoop' wil afdwingen.

Na contact name met onze notaris in Belgie zei deze dat ze ons niets kunnen en laste leggen aangezien we volledig onze medewerking hebben verleend.
We hebben ook het recht een bod te weigeren.
Maar er werd ons geadviseerd een advocaat te nemen

Nu is onze vraag, waarom een advocaat?
Als ze wil verkopen, laat ze verkopen, wij hebben daar geen probleem mee en willen van die hele heisa af.
Officieel ben ik niet op de hoogte, en ik heb geen advocaat in Belgie.
Overkomen gaat gezien de huidige toestand niet lukken

Hoe los je zo iets op?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding