Erfenis verwerpen

Andastra
Topic Starter
Berichten: 14

Erfenis verwerpen

#1 , 21 sep 2020 21:32

De tante van mijn man is gestorven. Haar nalatenschap bevat meer passiva dan activa, dus haar dochter heeft deze nalatenschap verworpen.

Daarna kwam deze terecht bij mijn schoonvader en zijn zus, die beide ook verworpen hebben.

Nu moeten mijn man, zijn broer en ons minderjarige kinderen ook nog verwerpen.

Maar hoe gaat dit precies in zijn werk en welke kosten zijn hier aan verbonden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 21 sep 2020 21:44

Daarvoor moet u naar een notaris gaan. Aangezien deficitair: zonder kosten!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 sep 2020 22:34

Waarom MOET uw man verwerpen? Wie heeft dat gezegd?

Zijn er schuldeisers? Een nalatenschap met 1.000 euro op de bank heeft ook meer schulden (uitvaart) dan actief, maar daarom zal er nog niets gebeuren.

Wat zou er gebeuren als u niets doet? De belastingen komen niet langs hoor, als er geen geld is (tenzij ze de laatste 3 jaar wel geld had en het verdwenen is).

U kunt toch ook wachten tot er een schuldeiser zou komen aankloppen.

PS de aanwezigheid van minderjarige kinderen zal u veel last bezorgen (en ook kosten op de griffie volgens mij). U moet namelijk de vrederechter inschakelen voor hen.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 22 sep 2020 11:58

Uiteraard MOET men niet verwerpen, men heeft de vrijheid om op te draaien voor de schulden!
IK vind uw gevit op woordspelingen dan ook ongepast.
TS zal wel weten over welke schulden het gaat en als verantwoordelijke ouder moet men er ook voor zorgen dat de minderjarige kinderen verwerpen.
De kop in het zand steken en afwachten of er ooit schuldeisers op de proppen komen is enkel weggelegd voor gokkers.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 22 sep 2020 15:15

De kop in het zand steken en afwachten of er ooit schuldeisers op de proppen komen is enkel weggelegd voor gokkers.
1 van mijn vrienden maakt het momenteel mee dat schuldeisers na jaren, nu ook bij hem (en andere familieleden met gelijkaardige verwantschap) komen aankloppen voor een schulden-erfenis van familie van het 7ste knoopsgat ...

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”