Vruchtgebruik schenking huis

StevenRoels
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vruchtgebruik schenking huis

#1 , 11 jul 2020 18:32

Hallo, Ik zal even de situatie schetsen: Aangezien mijn nonkel ernstig ziek was hebben hij en mijn tante hun huis via een schenking overgemaakt naar mij en men 2 broers. Helaas is mijn nonkel komen te overlijden en is mijn tante iets daarna opgenomen in een WZC. Mijn tante heeft een deel van de verkoop van het huis gekregen (vruchtgebruik) dit geld zou dienen voor wanneer er geen geld genoeg meer op de rekening stond om het WZC te kunnen bekostigen. Helaas is iets daarna ook mijn tante komen overlijden. Er is dus nooit gebruik gemaakt geweest het vruchtgebruikgeld.

Nu is mijn vraag komt dit geld van het vruchtgebruik terug naar mijn broers en mij of wordt dit verdeeld onder alle erfgenamen (mijn broers, 2 dochters van mijn tante en ikzelf)?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mvg,

Steven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 11 jul 2020 18:45

Gaat naar alle erfgenamen.
De erflater bezat het geld in volle eigendom, er was geen sprake meer van vruchtgebruik.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”