onterven

frostie
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

onterven

#1 , 08 jul 2020 19:33

hoe kan ik mijn dochter onterven , ze maak het mij zo moeilijk ze beledigd mij al 5 jaar sedert dat haar vader overleden is , kom het echt beu haar man maak haar op hij staat al 22 jaar aan de ziekenbond en nu ook mijn dochter staat nu al 3 jaar aan de ziekenbond ze moeten nog een lening die ze in 2016 gedaan hebben van 50000 euro voor een gebouwde garage te laten zetten afkorten tot 2031 , en heb wel al haar deel gegeven van haar vader maar ze willen al langs om meer , en ze is alleen , ik heb ook maar mijn pensioen en wat spaargeld en ik moet ook nog leven de grt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 08 jul 2020 19:39

Door alles op te doen.
Want:
Ze heeft recht op minstens 50 percent van uw nalatenschap.
De andere helft kunt u via testament aan iemand anders nalaten.
Ook aan liefdadigheid.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 08 jul 2020 19:53

Volledig onterven van kind(eren) gaat (praktisch) niet

Minstens helft van uw nalatenschap gaat bij wet naar de kinderen - als u een testament in die zin opmaakt, anders gaat alles naar kind(eren).

Opdoen is 1 "oplossing".

Bij testament "grootste beschikbare deel" (als wetgeving verandert, verandert dat deel maximaal mee) wegschenken aan goed doel of zo is een andere mogelijkheid.

Bij beetjes onder de radar wegsluizen, zodat niet nagegaan kan worden waar uw centen naartoe zijn, is nog een optie - maar lastig als u zelf over uw spaarcenten wil blijven beschikken.

Reclame

frostie
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jul 2020 01:33

en wat met het huis

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 12 jul 2020 08:59

Dat zal je moeten verkopen ,en dan alles opdoen.(in de hoop dat je niet binnen de 3 jaar komt te overlijden)

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 12 jul 2020 15:44

Als alles op is mag ze voor die drie jaar gerust al overlijden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”