Verplichtingen huur

Queenofwands78
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

Verplichtingen huur

#1 , 21 mei 2020 20:23

Hallo

Mijn vader is eerder dit jaar overleden. Hij was hertrouwd. Hij had een huis in huur met het huurcontract enkel op zijn naam. Zijn echtgenote ging weer naar haar thuisland en stelde een vertegenwoordiger aan. Deze vertegenwoordiging werd nu door haar ingetrokken. Ik vermoed dus dat zij weer naar België komt. De huur us door haar verhuis, onwilligheid van de tegenpartij, covid-19, werken ect nog niet opgezegd. Nu is mijn vraag, wanneer ze weer naar België komt, kan zij dan toch aanspraak maken op de huurwoning? En heb ik dan verder nog verantwoordelijkheden betreffende de huur(woning)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 22 mei 2020 00:49

Eerst en vooral: mijn medeleven voor u.

Wat heeft u tot op heden gedaan met het huurcontract?
Aangezien uw vader gehuwd was, heeft u er in feite niets mee te maken en is de echtgenote de enige partij van tel.
Zij moet de huur betalen, heeft toegang, noem maar op. Omtrent het pand heeft u niets te zeggen dus.
Bij wanbetaling kan de verhuurder ook niet bij u aankloppen.
Dit zou mogelijk anders geweest zijn, moest uw vader niet hertrouwd geweest zijn.

Queenofwands78
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mei 2020 19:47

Tot heden is er niets gebeurd met het huurcontract. In overeenstemming met haar notaris ga ik donderdag als daad van goed beheer de opzegging van het contract aanvaarden. Wel heb ik al alle werken mbt het leegmaken en op orde stellen van de woonst Laren uitvoeren in overeenstemming met haar toenmalige vertegenwoordiger

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 22 mei 2020 22:23

U bent geen huurder, u bent zelfs geen partij in deze.
Dus uw opzeg is in feite nietig.

Enige die iets van daden kan doen, is de echtgenote van uw overleden vader, of haar vertegenwoordiger.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 23 mei 2020 17:56

Huurcontract enkel op naam van vader : TS kan wel annuleren. Verhuurder zal dit zeker aanvaarden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 23 mei 2020 21:50

Huurcontract enkel op naam van vader : TS kan wel annuleren. Verhuurder zal dit zeker aanvaarden.
Tot de echtgenote van de vader van TS naar de rechtbank zou trekken?
Deze is en blijft partij, wegens een huwelijk.

Queenofwands78
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 mei 2020 01:42

Aangezien zij terug in Rusland is, is dit dan geen daad van goed beheer?

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 mei 2020 09:50

Is vader gehuwd tijdens het lopende huurcontract? Dan werd echtgenote automatisch ook huurder, door het huwelijk, ALS de verhuurder op de hoogte was van dit huwelijk. Het is dan inderdaad zij die de huurdersrechten- en plichten heeft.

Queenofwands78
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#9 , 25 mei 2020 23:38

De verhuurder was niet van het huwelijk op de hoogte

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”