Overbruggingskrediet van een overleden persoon

martino
Topic Starter
Berichten: 8

Overbruggingskrediet van een overleden persoon

#1 , 19 mei 2020 15:02

Mijn schoonzus was gestorven (zelfmoord)tijdens een overbruggingskrediet.haar apartement stond te koop en had een nieuwbouw gekocht.nu is dit overbruggingskrediet afgelopen.moeten de erfgenamen nu de 2 leningen afbetalen zolang beide woningen nog niet verkocht zijn?
Alvast bedankt voor de info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 19 mei 2020 15:15

Als de erfenis aanvaard wordt wel; ze maken er deel van uit.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

martino
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 19 mei 2020 15:19

Het probleem is dat er een groot bedrag geblokkeerd staat op haar rekening.terwijl alle facturen en kosten door de erfgenamen moet betaald worden.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 19 mei 2020 15:56

Het probleem is dat er een groot bedrag geblokkeerd staat op haar rekening.terwijl alle facturen en kosten door de erfgenamen moet betaald worden.
Dat kan u toch doorgeven aan haar bank :?:
Deze worden dan betaald (na controle) door de bank vanop de geblokkeerde rekening.

Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 mei 2020 21:32

"Het probleem is dat er een groot bedrag geblokkeerd staat op haar rekening"

Waarom is dat nog geblokkeerd?

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#6 , 20 mei 2020 19:13

Als er gelden zijn , zelfs geblokkeerd, en er is onroerend goed, zou ik niks betalen en alles laten normaliseren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”