notaris- erfenis

jandewulf
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

notaris- erfenis

#1 , 31 mar 2020 14:46

ik ben grotendeels bij mijn grootouders opgebracht. ze hebben mij een huis geschonken + maandelijks water en elektriciteit betaalt tot bij hun dood +- 20 jaar
Mijn Moeder had door mijn vader en vete met haar vader.
zodat mijn grootouders mij ' onterecht' aanzagen als hun zoon

Nu zijn mijn ouders intussen tijd allebei 90 jaar en willen hun testament opmaken

ik heb nog een zuster die nooit mij als zowel mijn grootouders bekeek

Nu willen mijn ouders dat ik akkoord gaat met de verdeling van het testament zodanig dat mijn zuster meer krijgt dan ik omdat ik inde loop der tijd al veel van mijn moedererfenis in de hand gekregen heb van mijn voorouders
wat doe ik

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 31 mar 2020 17:07

Uw ouders kunnen vrij beschikken over de helft van hun vermogen en dit per testament toezijzen aan wie ze willen. Ze hebben daar uw toestemming niet voor nodig.

Voorts als uw ouders dat willen en ze kunnen bewijzen dat je meer dan de helft van het vermogen van je grootouders kreeg kunnen ze wat je meer dan de helft kreeg via de rechtbank opvorderen. Het initiatief ligt bij hen; doen ze niets dan gebeurt er niets.

Dat is voor u niet leuk maar zo is het nu eenmaal. Als het de bedoeling van uw ouders is om u en uw zus evenveel te geven alsof uw moeder van uw grootmoeder geërfd had dan betrachten ze eigenlijk een eerlijke verdeling van hun vermogen en zou ik mij daar niet tegen verzetten.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”