Zelf procedure erfrecht starten?

ikkenidezekeer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Zelf procedure erfrecht starten?

#1 , 23 mar 2020 02:11

Aan allen,
Het is nu bijna dat mijn vader 5 jaar geleden is overleden. Dit na een lange periode van ziekte.
Bij de verdeling van de nalatenschap is er zowel door mijn vaders echtgenote alsook en in samenwerking met de notaris grof en overduidelijk fraude en ooneerlijk spel gespeeld. Ik heb destijds een prodeo advocaat hiervoor geraadpleegd maar die was niet opgewassen tegen de advocaat van deze vrouw. Nu heb ikzelf een bondig en compleet dossier samengesteld met alle onzuiverheden daarin beschreven en wil ik zelf actie ondernemen. A.h.w. ik als kleine man eerlijk tegen onrecht en op zoek naar rechtzetting en gerechtigheid.
Hiervoor wil ik nu zelf een zaak aanspannen maar vraag me af of dat gaat en hoe ik dat juist doe.
Hopende op antwoord,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 23 mar 2020 11:01

U moet een deurwaarder de tegenpartij laten dagvaarden.
Gelet op het elementaire van uw vraag gaat ge zonder advocaat uw nek breken met mogelijk een groot pak kosten er bovenop.
U moet alleszins de wetgeving beter kennen dan de pro-deo advocaat die u, naar eigen zeggen, niet kon helpen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Sirkii
Berichten: 5414

#3 , 23 mar 2020 12:34

Al best eerst de slaagkansen objectief proberen inschatten... Wat is er volgens u foutgelopen? Was er een huwelijkscontract? Eerste of tweede huwelijk. Bij leven deed uw vader met z n centen wat hij wilde. Als je meent dat er verdoken schenkingen zijn zal je dat moeten bewijzen. (Hij die beweert moet bewijzen)

Zonder advocaat wordt het aartsmoeilijk om dergelijk ingewikkeld proces tot een goed einde te brengen. t Sop moet dus de kool waard zijn (en je moet bij verlies de kosten kunnen betalen)

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 24 mar 2020 11:05

Als u de zaak al eens heeft aangespannen en destijds verloren, dan kan u daar niet opnieuw een zaak over beginnen. De tegenpartij roept onmiddellijk een exceptie van gewijsde in.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”