Erfrecht

Bill van Oostende
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Erfrecht

#1 , 02 mar 2020 18:36

Mijn ouders zijn zopas overleden,mijn zus en ik zijn de erfgenamen.
Wat is de situatie van mijn schoonbroer hierin,gesteld dat mijn zus vroegtijdig zou komen te overlijden?
Erft hij dan ook de helft van het vermogen van mijn ouders,alsook het huis dat ze van hen gekocht hebben?
Bill.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus

#2 , 02 mar 2020 18:40

Hebben ze kinderen?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

wanton

#3 , 02 mar 2020 20:27

Uw schoonbroer zal rechtstreeks niets erven van uw ouders. Jij en je zus zijn de erfgenamen die de totaliteit verdelen.
Of hij bij het overlijden van je zus erft, hangt af van de contracten en testamenten die zij maakt of gemaakt heeft.
Als zij geen testament of zo maakt, erf jij van haar wat zij van jullie ouders heeft geërfd.
Het ligt anders voor het huis dat zij samen hebben gekocht. Dat zou hij wel erven.
Dit alles in de veronderstelling dat je zus geen kinderen heeft. Kinderen komen op de eerste plaats in de lijn van erven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Bill van Oostende
Topic Starter

#4 , 03 mar 2020 11:47

Bedankt voor uw reactie,
Mijn zus heeft een dochter die zelf een dochter heeft.
Gaat zonder testament dan de helft van het vermogen van mijn ouders naar hun kleindochter/achter kleindochter?
Bill.

Thomas Morus

#5 , 03 mar 2020 11:56

Van alles wat uw zus bezit op datum van haar overlijden gaat de blote eigendom naar haar kinderen of kleinkinderen. Haar echtgenoot -als hij dan nog leeft- krijgt het vruchtgebruik.

wanton

#6 , 03 mar 2020 13:01

Gaat zonder testament dan de helft van het vermogen van mijn ouders naar hun kleindochter/achter kleindochter?
Het deel dat uw zuster dan zou erven gaat, als zij overleden is, rechtstreeks naar diens dochter.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Thomas Morus

#7 , 03 mar 2020 14:15

Het deel dat uw zuster dan zou erven gaat, als zij overleden is, rechtstreeks naar diens dochter.
Ik had begrepen uit de vraag van TS dat de zus nog leeft en de ouders reeds zijn overleden.

TS schreef ook: "Wat is de situatie van mijn schoonbroer hierin,gesteld dat mijn zus vroegtijdig zou komen te overlijden?"
Hij zou in dat geval het vruchtgebruik krijgen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”