Notaris - erven - wettelijke samenwoonst

Lievsteke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Notaris - erven - wettelijke samenwoonst

#1 , 24 okt 2019 16:12

Beste,

Mijn papa is vorige week overleden. Zijn partner claimde dat er bij de notaris een document, als zijnde een laatste wilsbeschikking, was geregistreerd waarop zou staan dat zij enkel verantwoordelijk zou zijn voor alle verzorging van mijn papa en voor alle verantwoordelijkheden rond papa’s uitvaart zonder dat anderen zich daar mochten in mengen. Is de notaris verplicht deze documenten vrij te geven die zouden opgemaakt zijn twee jaar geleden in februari, aan alle erfgenamen?
De partner heeft een tekst aan mij voorgelezen waarop deze “laatste wilsbeschikking” zou staan maar het document mist essentiële vermeldingen zoals een dagtekening, handtekening, stempel en handtekening + nr van het document van de notaris etc.
Wij, als erfgenamen hebben niets vernomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 24 okt 2019 19:28

Dan zal er niets zijn maar best asap zelf een notaris aanstellen want jullie zijn vermoedelijk wel de erfgenamen en diegene die in principe de begrafeniskosten en laatste ziekenhuiskosten zullen moeten betalen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”