Afstand nalatenschap en achterstallig loon

meibloem
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

Afstand nalatenschap en achterstallig loon

#1 , 03 okt 2019 12:28

Leefde gescheiden van mijn echtgenoot die staatsbediende was en 3 jaar geleden overleden is.
Ik wist dat hij een grote schuldenberg had en zelfs eigenlijk als dakloze is gestorven ofschoon hij
ergens een kamertje huurde maar hij had een oud adres waar hij alleen woonde gedurende enkele
maanden nooit veranderd en onze zoon en ik hebben afstand gedaan van alles
voor het gerecht maar hebben wel zijn begrafenis nog betaald.
Er was een soort levensverzekering van bank op mijn naam maar zo wie zo niet meer geldig
want wij leefden gescheiden.
Nu krijg ik brief van ministerie dat ik recht heb op achterstallige lonen etc.
Uitgelegd dat ik afstand had gedaan maar zij zeggen : dit heeft daar niets mee te maken want u bent de
wettige weduwe en heeft recht of achterstallige lonen etc. maar ik ben zeer sceptisch en ofschoon ik in het
verleden genoeg schulden nog voor hem vereffend heb, wil ik mij absoluut niet in de problemen werken.
Je zou zeggen .....ze weten toch op het ministerie wat te doen en ze dringen aan maar weet echt niet meer wat
te doen en hoop dat iemand mij echt kan helpen want ik wil absoluut geen schulden meer voor hem betalen en
heb afstand gedaan van nalatenschap en weet niet of dit achterstalling loon etc onder nalatenschap valt .
Hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen. Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 03 okt 2019 13:00

Onder welk huwelijksstelsel waren jullie gehuwd?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 03 okt 2019 13:17

Leefde gescheiden van mijn echtgenoot
Officieel, of enkel feitelijk :?:


Misschien zoveel mogelijk info verzamelen over wàt men u precies wenst te betalen, en eens langs een notaris gaan ?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”