Vaders part

Erikske
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vaders part

#1 , 23 sep 2019 18:56

Mijn vader is gestorven in 2000wij hebben in der tijd afstand getekend maar vorig jaar wou mijn moeder het huis verkopen en toen wou ik dit niet maar toen heeft ze mij voor het gerecht getrokken toch werd het huis verkoop aangeboden nu heeft het anderhalf jaar te koop gestaan en nu gaat ze er zelf in wonen kan ik nu mijn vaders part opeisen want ze heeft van de levensverzekering niet de helft afgestaan en van de verkoop van vaders auto ook niet wie kan me hier raad geven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 23 sep 2019 19:53

wat bedoelt u met "in der tijd afstand getekend". Bedoelt u dat u de erfenis toen officieel geweigerd heeft?

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 23 sep 2019 20:05

Niet duidelijk.

Wie was de begunstigde van die levensverzekering volgens het contract?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 23 sep 2019 22:14

Warrig verhaal. Punten en komma's zouden al veel helpen!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 23 sep 2019 22:40

Waarschijnlijk waren uw ouders volgens het wettelijk stelsel getrouwd. Toen uw vader stierf erfde je ws de helft in blote eigendom en uw moeder op die helft het vruchtgebruik. De andere helft heeft ze nog altijd in volle eigendom.

Mocht je de erfenis verworpen hebben dan zou jij geen betrokken partij geweest zijn in de verkoop v h huis. Ook niet voor de rest.

Uw moeder kon de verkoop van het huis vorderen doch jullie kunnen de gedwongen verkoop van de gezinswoning niet vorderen

Levensverzekering zal wel uw moeder als begunstigde vermeld hebben: dat geld is dus van uw moeder. Je kan dus bij leven niets hiervan claimen.

Auto ... De waarde vd blote eigendom van de halve wagen had je “moeten” krijgen. Normaliter peanuts en t procederen niet waard,

Mocht er een huwelijkscontract geweest zijn dan is mogelijks de situatie anders.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”