dementie

superjudge
Topic Starter
Berichten: 80

dementie

#1 , 03 sep 2019 15:14

een aantal jaren geleden heeft mijn zus mij gedagvaard in gerechtelijke vereffening-verdeling van de nalatenschap van ons vader. de procedure sleept nog aan en ondertussen verneem ik off the record van de dochters van mijn zus dat mijn zus dement geworden is. voor zover ik weet heeft zij geen zorgvolmacht gegeven en is er ook geen bewindvoerder aangesteld. hoe kan ik verkrijgen dat de procedure stopgezet wordt zolang mijn zus niet rechtsgeldig vertegenwoordigd wordt? momenteel geven haar dochters instructies aan haar advocaat. hoe kan ik bewijzen dat mijn zus dement is als haar dochters en advocaat haar dementie on the record betwisten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 03 sep 2019 16:00

En hoe denkt u de gezondheidstoestand van uw zus te bewijzen?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 sep 2019 16:18

Waarom denkt u dat uw zus dement is? Omdat zij tegen u een procedure heeft ingesteld? Het lijkt me omzeggens onmogelijk om te bewijzen dat uw zus dement zou zijn geweest op het ogenblik dat zij de procedure heeft opgestart. Niets belet u om toch nog tot een vergelijk te komen. Een procedure kan immers altijd gestopt worden. U zal stilaan een afweging moeten maken tussen kosten en baten. Advocaten werken niet gratis.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”