Inzage bankrekening op naam van stiefvader na overlijden moeder.

zola
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Inzage bankrekening op naam van stiefvader na overlijden moeder.

#1 , 31 aug 2019 12:45

Mijn moeder hertrouwde zonder huwelijkscontract. Zij en mijn stiefvader hebben elk een bankrekening, ik neem aan dat dit geld gemeenschappelijk is. Nu mijn ouders zorgbehoevend zijn, heeft mijn halfzuster een zorgvolmacht. Zelf heb ik al jaren geen contact meer met mijn moeder, stiefvader en halfzuster, maar ik vraag me af of ik na het overlijden van mijn moeder, inzage kan eisen op de rekening van mijn stiefvader om te zien of de erfenis eerlijk verdeeld wordt. En kan ik ook inzage eisen op de rekening van mijn moeder na haar overlijden? Zelf heb ik geen contact meer en geen enkele volmacht of inzake op documenten nu.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 31 aug 2019 13:32

Als uw moeder overlijdt, bent u één van haar erfgenamen. Jij hebt dan alle rechten om te weten hoe het met haar tegoeden gesteld is.
Vermits ook de tegoeden op naam van de echtgenoot - ook al is dat niet uw vader- dan geblokkeerd worden, moet daar toch klaarheid over geschonken worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”