Onterft - help aub! zoek strijdbaar advocaat in Brussel

Anne1983
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onterft - help aub! zoek strijdbaar advocaat in Brussel

#1 , 17 aug 2019 19:17

Goedenavond!

Ik vraag dringend voor hulp aub!
Ik leef ver weg van Belgie in Zuid Afrika.

Mijn vader in Belgie is sinds jaren zwaar ziek (Diagnose: Alzheimer).

Mijn twee broers regelen met een notarielle bevolmachtiging sinds jaren zijn Bankrekeningen en bezit.

Nu ben ik toevallig te weten gekomen dat hij mij een paar jaar geleden heeft onterfd.

Ik heb al de jaren mijn 2 broers vertrouwd en nooit nagevraagd hoeveel Geld mijn vader had. Hij is rijk.

Nu heb ik mijn 2 broers gevraagd om de bezit en finances van mijn Vader open te leggen. Maar ze zijn nu ijskoud en willen niets tonen en zeggen maar dat daar niet meer veel is aan finances.
Het huis (Villa) van mijn Vader is zeer veel waard en daarom heb ik schrik, dat mijn 2 broers alles willen inkasseren (ze hebben de notarielle bevolmachtiging).
Daar komt noch bij dat ik zelf in financielle nood ben en dat allemaal zeer ongerecht vind.

Ik kan hier in Zuid Afrika niet weg (geen Geld voor vliegtuig) en heb nu een echt goeie advocaat nodig, die zich kan doorzetten. Een sluw advocaat die alles regelt voor mij voor het geval dat mijn Vader plots zou sterven.

Wie kan mij aub een strijdbaar advocaat in Brussel aantonen?
Best een advocaat met die al goeie ervaringen werden gemaakt?

Alvast bedankt en groetjes, Anne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 17 aug 2019 19:20

"Nu ben ik toevallig te weten gekomen dat hij mij een paar jaar geleden heeft onterfd."

Hoe heeft hij u onterfd?
Een ouder kan een kind niet onterven!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 aug 2019 20:02

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 18 aug 2019 16:51

Mijn vader in Belgie is sinds jaren zwaar ziek (Diagnose: Alzheimer).
Iemand met Alzheimer is eigenlijk handelingsonbekwaam
Nu ben ik toevallig te weten gekomen dat hij mij een paar jaar geleden heeft onterfd.
Dat kan enkel door het opzetten van allerhande constructies
Terwijl uw vader eigenlijk handelingsonbekwaam is ... en dat dus niet kan.

Kinderen zijn reservataire erfgenamen; onterven kan dus eigenlijk niet wettelijk.
50% van wat de erfenis zou moeten zijn -dat wordt gerekend alsof er geen schenkingen ed zouden gebeurd zijn- dient beschikbaar te blijven voor de kinderen.

Uw vader mag uiteraard zijn centen wél zelf opdoen of voor zichzelf gebruiken ...
Ik heb al de jaren mijn 2 broers vertrouwd en nooit nagevraagd hoeveel Geld mijn vader had.
Maar ze zijn nu ijskoud en willen niets tonen en zeggen maar dat daar niet meer veel is aan finances.
Als u vermoedt dat de broers daar wat mee te maken hebben, dan vraagt u aan de Vrederechter van de woonplaats van uw vader om een onafhankelijke, niet familiale bewindvoerder aan te stellen .

Verzoek motiveren !
Ondermeer dat uw broers u geen inzicht in de situatie willen geven; dat vader alzheimer heeft; ...

Er zijn voor zo'n verzoekschrift eigenlijk géén vormvereisten, en de kosten zijn laag.

https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... escherming

Daar komt noch bij dat ik zelf in financielle nood ben
Ik kan hier in Zuid Afrika niet weg (geen Geld voor vliegtuig) en heb nu een echt goeie advocaat nodig,
Enkel ticket kost rond de 500€
Anders gezegd: u kan ook geen advocaat betalen ...

Anne1983
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 aug 2019 00:02

Dank u wel! Dat met de vrederechter is een goede idee.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”