erfenis grootmoeder na overlijden van hertrouwde vader

cjddg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

erfenis grootmoeder na overlijden van hertrouwde vader

#1 , 17 aug 2019 14:26

Ik zit met een groot vraagteken.
Mijn vader is 20j geleden hertrouwd, zij heeft 1 dochter. Mijn vader 2 kinderen, mijn zus en mezelf. 2 maand geleden is mijn grootmoeder, de moeder van mijn vader overleden, waarvan nog een stuk van de erfenis is gestort geweest, voor het overlijden van mijn grootmoeder is haar huis en eigendommen verkocht geweest, mijn tante heeft 1 keer voor een stuk grond mijn vader uitbetaald. en voor de verkoop van het huis hebben ze een stuk gebruikt voor het rusthuis voor enkele jaren, wat overbleef is verdeeld geweest. Mjin vader zijn deel van zijn moeder, ons grootmoeder was in totaal ca €220.000. Daar mijn vader nu zeer snel ziek ik geworden heeft hij dit niet meer kunnen regelen dat dit beschreven was werd dat deze erfenis bij ons moet blijven. Mijn vader is getrouwd zonder huwelijkscontract, en in het testament is enkel meegegeven dat zijn echtegenote het hoogste vruchtgebruik en de auto krijgt. Mijn concrete vraag is, kan ik ( met de documenten van mijn tante, de zus van mjin vader over de erfenis van grootmoeder) eisen dat dit deel van mijn grootmoeder niet onder de gewone erfrecht wet zal vallen die 50/50 is, en mijn zus en ik alleen toebehoort? Mijn oprechte dank voor jullie hulp alvast.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding