huis goedkoop verkopen, problemen met erfgenamen?

gila1989
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huis goedkoop verkopen, problemen met erfgenamen?

#1 , 13 aug 2019 19:17

Mijn nonkel zou mij heel graag zijn huis willen verkopen aan een zeer voordelige prijs. De notaris wist ons te vertellen dat ik naast problemen met de fiscus (die ik eventueel met een pro fisco kan oplossen) ook problemen kan krijgen met de erfgenamen.
Klopt dit? Kunnen de erfgenamen de verkoop betwisten en mij hiervoor later laten opdraaien, aangezien zij hierdoor minder erfenis overhouden?
Zo ja, valt hier preventief iets aan te doen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 13 aug 2019 22:41

Als uw nonkel geen reservataire erfgenamen heeft (= kinderen), verdeelt die zijn erfenis zoals hij wil. Het zijn enkel zij die hiertegen bezwaar kunnen maken.

Hoeveel u hem betaalt, is dan een zaak tussen u en uw nonkel. U zal wel registratierechten moeten betalen op de werkelijke waarde van die woning.

Wat ook zou kunnen : als uw oom veel te goedkoop verkoopt en hij komt ooit in de problemen om zijn rusthuis te betalen, zal men bij u aankloppen om bij te leggen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”