Onterven

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Onterven

#16 , 11 aug 2019 19:25

Maar misschien is de begunstigde niet zo maar een poetsvrouw in de kliniek, maar ook de buurvrouw die haar regelmatig bezocht en soep meebracht.
Dat zouden wel een paar te toevallige toevalligheden zijn .
Kans dat we hier over list & bedrog spreken tov een persoon in een mentaal kwetsbare positie, is veel groter ...

Toeval is wat mij betreft opgebruikt bij het ontstaan van leven op deze bol ... :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#17 , 12 aug 2019 10:00

Ik heb enkel het art. 909 van het BW aangehaald om te wijzen op het delicate van dit soort situaties. Onmiddellijk spreken van arglist en bedrog vind ik een brug te ver. Zoals Wanton aanraadt, kunnen jullie best een notaris raadplegen om na te gaan of alles volgens de vigerende juridische regels is verlopen. Wanton, sorry, maar ik probeerde de casus opnieuw bij te sturen gezien enkele ondoordachte uitspraken in dit topic.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#18 , 12 aug 2019 11:34

Ok Marcus, bedankt.
Ik hield van in hete begin rekening met captatie maar geef geen oordeel. Er kunnen idd elementen zijn pro en contra. Iemand veroordelen 'op zicht' loopt meestal faliekant af.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”