erfenis

huppeldepup2511
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

erfenis

#1 , 19 jul 2019 15:31

In 1980 werd de erfenis van mijn moeder (ouders gescheiden) op een termijnboekje geplaatst. Ik ging na het overlijden van mijn moeder bij mijn vader wonen die ondertussen hertrouwd was. Tot zover mij werd verteld, kon het tegoed (kapitaal en interest) pas naar mij komen vanaf mijn 21 jaar. Helaas heb ik het boekje terug gekregen toen ik 28 j was... volledig leeg. Er werd zowel geld als interest afgehaald voor mijn 21ste en het resterende na mijn 21ste.Ik kom hier nu pas op terug, omdat ik er toen niet verder vragen bij gesteld had en ze netjes in een doos had gestoken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 19 jul 2019 16:06

"Kon het tegoed pas naar mij komen vanaf mijn 21 jaar"
Dit wilt zeggen dat die rekening door iemand anders beheerd werd, die ook titularis was, tot dat jij 21 jaar was.
Alles wat er voorheen mee gebeurde, kan jij niets van terug krijgen.

Is de titularisoverdracht gebeurd op je 21e? Dan kan je aanspraak maken op alle gelden die er nadien afgehaald zijn (als dat nog niet zou verjaard zijn tenminste).
Uit wat ik lees vermoed ik echter dat de overdracht pas op je 28e gebeurd is, en dan heb je recht op niets.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 19 jul 2019 19:00

Simpelweg : enkel uw vader als beheerder kon beschikken over dat geld, en dan nog voor kosten ten uwer gunste. Vb. school.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

huppeldepup2511
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jul 2019 16:55

De afhaling zijn gebeurd door mijn stiefmoeder.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”