Kredietnota energieleverancier komt maar niet in orde.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Kredietnota energieleverancier komt maar niet in orde.

#1 , 15 jul 2019 09:24

Hallo,

Mijn vader is overleden vorig jaar in september en begin mei 2019 kreeg ik mail voor een kredietnota van bijna 100 euro.
Nu heb ik zeker al 5 keer getelefoneerd hiervoor en dat blijft maar duren.
1 ste keer werd er op geblokkeerde rekening gestort.
2 de keer had er een collega iets niet gedaan zoals het hoorde en werd de opdracht niet uitgevoerd.
Na nu al 5 keer getelefoneerd te hebben zei de mevrouw aan de telefoon dat storting gedaan werd op 18-6 maar op mijn rekening staat niet gestort.
Ze gingen het nakijken en me contacteren maar heb er serieus mijn twijfels over.
Nu is mijn vraag wat ik best kan doen als ze beweren dat het geld gestort is en ik niets ontvangen heb.

Alvast bedankt voor de hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 15 jul 2019 18:59

Hen aangetekend in gebreke stellen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jul 2019 19:40

Indien het geld gestort is op de geblokkeerde rekening, zal dit geld eerst op de rekening van de energieleverancier moeten teruggestort zijn en in de boekhouding zijn ingeschreven. Pas dan kan het doorgestort worden. Uw bankgegevens zijn bij de energieleverancier bekend en u best de enige erfgenaam? Wat ik niet begrijp is waarom is de rekening nog geblokkeerd?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#4 , 15 jul 2019 22:09

Rekening was niet geblokkeerd.
Slecht uitgedrukt v mij, ze bestond niet meer. Hierdoor is de storting niet doorgegaan maar dit is ondertussen al 2 maand en 4 telefoons later.
Mijn zus en ik zijn erfgename en alle documenten die ze vroegen zijn reeds doorgestuurd over 2 maand.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#5 , 16 jul 2019 17:16

Hen aangetekend in gebreke stellen.
En als ze er niet op ingaan?
Je kan moeilijk met advocaat beginnen voor 100 euro.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#6 , 18 jul 2019 09:15

Nog eens getelefoneerd.
Het werd gestort op mijn rekening zeggen ze.
Bank gecontacteerd voor extra controle maar helaas niets op de rekening.
Pffffffff triestig

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 jul 2019 09:31

Vraag eens na op welke rekeningnummer het geld werd gestort.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#8 , 18 jul 2019 14:31

Vraag eens na op welke rekeningnummer het geld werd gestort.
Heb ik reeds gedaan en mondeling klopt het.
Schriftelijk wacht ik nog op maar vrees voor de zaak wan vandaag kreeg ik mail op mijn vader zijn naam ( zie hieronder ) en de mens is in september al 1j dood.
Respectloos vind ik het.


Beste Joseph,

Onlangs heb je onze klantendienst gecontacteerd om een overzicht te ontvangen van je facturen en betalingen.

Wist je trouwens dat je op je persoonlijke My Luminus klantenzone een overzicht van al je facturen en betalingen kan raadplegen?

Benieuwd? Ontdek nu My Luminus, je persoonlijke klantenzone.

Deze dienst is volledig gratis en 24u/24 beschikbaar.

GB2702
Berichten: 232

#9 , 19 jul 2019 12:21

Deze mail is een standaard mail waar de gegevens van de contractant automatisch vernoemd wordt. Dus als het contract nog op wijlen uw vader stond gaat zijn naam erin staan.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#10 , 20 jul 2019 10:02

Nogmaals getelefoneerd geweest door Luminus en weer blablabla dat het gestort is en dat ze het niet opnieuw kunnen storten.
Ik vraag voor de zoveelste keer naar een bewijs van storting met rekeningnummer maar dan begint het gezeur dat ze dat niet kunnen.
Om van mij vanaf te zijn zeggen ze dan dat ze het gaan doormailen maar ze doen het niet.
Ik ga maandag naar de bank en vragen of ze me een document willen geven dat dit bedrag niet gestort geweest is de laatste maanden.
Zal dit nogmaals doorsturen naar de klantendienst.

Als dit weeral niets oplevert wat doe ik dan best?
Kan je verder met vrederechter of best eerst aangetekend schijven sturen?

Dank voor de info.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#11 , 20 jul 2019 12:26

Vredegerecht voor 100 euro? Ze zullen u zien komen.
Is die nog niet opgebruikt aan berichten, telefoons en derg?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 20 jul 2019 13:10

Vrede rechter is op vakantie !

Er is al een rolrecht van 50€ op het vrederechtbank , en dan moet je nog beginnen, en dit voor 100€???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#13 , 20 jul 2019 14:08

Nogmaals getelefoneerd geweest door Luminus en weer blablabla dat het gestort is en dat ze het niet opnieuw kunnen storten.
Ik vraag voor de zoveelste keer naar een bewijs van storting met rekeningnummer maar dan begint het gezeur dat ze dat niet kunnen.
Om van mij vanaf te zijn zeggen ze dan dat ze het gaan doormailen maar ze doen het niet.
Ik ga maandag naar de bank en vragen of ze me een document willen geven dat dit bedrag niet gestort geweest is de laatste maanden.
Zal dit nogmaals doorsturen naar de klantendienst.

Als dit weeral niets oplevert wat doe ik dan best?
Kan je verder met vrederechter of best eerst aangetekend schijven sturen?

Dank voor de info.
Kunt u nakijken op MyLuminus of het bedrag nog openstaat ? Of dat het terugbetaald is. Dat kunt u toch al zelf nagaan.
Op de kredietnota zelf staat op welke bankrekening ze het hebben terugbetaald.

Indien u zelf bij Luminus bent, kunt u ook inloggen op rekening van uw overleden vader en ook op die van uzelf. Dan kunt u kijken waar het bedrag heen is.
Ofwel hun klachtenformulier invullen.

Ofwel contacteert u klacht@ombudsmanenergie.be : volledig dossier kopie kredietnota en uw relaas.
tel. 02/2111060

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#14 , 20 jul 2019 14:09

Ik weet het maar wat moet ge doen.

Gewoon er u bij neerleggen en u weer is laten naaien door de 2de grootste energieleverancier v België die alle medewerking weigert en zelf direct dreigd met boetes bij laattijdige betaling v facturen.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#15 , 20 jul 2019 14:25

@ father b.
Neen ik ben zelf niet bij Luminus (gelukkig maar).
Heb zelf account aangemaakt maar mijn vader zijn klantnummer is niet meer actief en kan dus niets hiermee.
Op mail v Luminus staat kredietnota maar document in bijlage noemt slotafrekening en hier staat geen rekening nummer op vermeld.
Bedankt voor de info onderaan uw bericht, zal hier eens informeren.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”