erfenis

drek123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

erfenis

#1 , 09 jul 2019 22:39

Geachte,

Mijn vader is 6 jaar geleden overleden, mijn moeder die nog in leven was is daarna in een rustoord gezet door mn 2 zusters en broer,
zuster heeft via een notaris het huis gekocht aan een lage prijs, ik heb steeds gevraagd of mijn moeder voldoende financieels middelen
had om een paar jaar in een rusthuis te kunnen verblijven.
Hierop kreeg ik steeds het antwoord dat dit zeker geen probleem zou zijn, ook als ik dan vroeg hoeveel ze eigenlijk had kreeg ik steeds het
antwoord je moet ons maar betrouwen, deze vraag heb ik dit jaar nog is gesteld maar niemand wou zeggen hoeveel er eigenlijk was,
nu is mn moeder overleden en heb ik terug de vraag gesteld van heeft ze dan nog iets over ? hierop het antwoord dat ik zou moeten bijleggen
dat ze niet veel had, nu stel ik me de vraag kan ik aan de bank vragen die rekeninguittreksels is te zien tot een 7 jaar terug en kan dit zo maar allemaal ?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 10 jul 2019 00:21

Rekeninguittreksels zijn met 10 jaar terugwerkende kracht opvraagbaar.
Maar er worden wel kosten voor aangerekend door de bank.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

drek123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2019 00:36

Rekeninguittreksels zijn met 10 jaar terugwerkende kracht opvraagbaar.
Maar er worden wel kosten voor aangerekend door de bank.
dus ik kan gewoon naar de bank gaan als erfgename en die opvragen

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 10 jul 2019 11:58

Rekeninguittreksels zijn met 10 jaar terugwerkende kracht opvraagbaar.
Maar er worden wel kosten voor aangerekend door de bank.
dus ik kan gewoon naar de bank gaan als erfgename en die opvragen
Vraag wel hoeveel dat gaat kosten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 10 jul 2019 12:25

Indien uw zuster het ouderlijk huis heeft gekocht ver beneden de werkelijke waarde, is dit een verdoken schenking aan haar. Hierdoor is uw moeder verarmd. Voor mij is het dan duidelijk : eventuele kosten voor het rusthuis en begrafenis , dienen in de eerste plaats door die zuster betaald te worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”