Verkoop auto na overlijden

Reneee
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

Verkoop auto na overlijden

#1 , 20 jun 2019 09:16

Mijn moeder is 4 jaren geleden overleden, en in april is mijn vader overleden; Nu heeft mijn zus de wagen van ons vader verkocht zonder dat ik de verkoopakte mee heb ondertekend voor akkoord. Nochtans had ik haar meermaals hierop attent gemaakt dat de wagen voor de helft van mij is en dat ik mee moet ondertekenen.
Heeft zij hier een strafbaar feit gepleegd, en wat kan ik hiertegen doen, of kan ik dit achter de hand houden bij de verkoop van het ouderlijk huis ? Moet ik dit melden bij de notaris ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 20 jun 2019 13:14

Zij is u de heft van dat bedrag schuldig.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#3 , 20 jun 2019 15:49

Beste

Is de vereffening van nalatenschap en rekeningen al gebeurd? Anders eisen dat de opbrengst van de verkoop op rekening overledene gestort wordt, waarna dit mee verdeeld zal worden in de vereffening. Anders inderdaad de helft van de verkoop opeisen.
Gezien er nog een verkoop van de woning dient te gebeuren dient u sowieso een notaris aan te stellen. desgewenst kan u ook op hem/haar beroep doen om de nalatenschap te regelen. Dat maakt het gehaal wat zakelijker en verzuurt (soms) minder de familierelaties.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”