Notaris - Vereffening verdeling - minnelijke schikking

MSDetail
Topic Starter
Berichten: 49

Notaris - Vereffening verdeling - minnelijke schikking

#1 , 11 jun 2019 12:55

Na een scheiding hebben we reeds een vonnis voor de scheiding alswel een vonnis omgangsregeling kinderen en vaststelling onderhoudsbijdrage...
Voor het huwelijk had ik reeds een eigen woning op mijn naam staan. Deze heb ik niet als gezamelijk onroerend goed ingebracht op ons gezamelijk vermogen of eigendom.

Recent hebben we een eerste bezoek bij de notaris gehad voor de vereffening verdeling van goederen en vermogen. De notaris heeft aangegeven dat we er d.m.v. minnelijke schikking moeten proberen er uit te komen.

De tegenpartij ( eisende partij) heeft reeds aangegeven dat ze de helft van de aflossing op de hypotheek opeisen. Ik heb nl. gedurende het huwelijk een deel van de hypotheek afgelost. Mijn ex-partner heeft gedurende het huwelijk niet gewerkt en heeft ook geen vermogen ingebracht.

Vraag ; mag ik dan als verwerende partij als tegen-eis formuleren dat zij woongenot heeft gehad van de woning en dat dit wordt verrekend met de eis van tegenpartij ? M.a.w. mag ik een bedrag aftrekken van het afgeloste bedrag van de hypotheek ?

Ook zou ik graag willen welke andere posten ik als tegen-eis zou kunnen opstellen ? Mag ik bv de jaarlijkse onroerende voorheffing van het opgeeiste bedrag aftrekken ?

Misschien bestaat er een lijstje dat ik als verwerende partij systematisch zou kunnen afwerken om zo posten ( tegen-eisen ) te formuleren die ik
kan/mag opeisen van de tegenpartij ? ( bv schenkingen / erfenis van mijn familie …etc..)

bijvoorbaat dank !

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding