Erven en onder bewindvoering.

Jozef_V
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Erven en onder bewindvoering.

#1 , 17 mei 2019 12:55

Ik sta onder voorlopige bewind. Nu is mijn vader komen te gaan en ben ik erfgenaam.
Moet er sws een verzoekschrift naar de vrederechter gestuurd worden waarin de erfenis wordt aanvaard onder voorwaarde van boedelbeschrijving?

Ik heb een appartement geërfd, geldsommen bij een paar banken.
Er staat geen hypotheek op het appartement, zou me ook verwonderen aangezien het 45 jaar oud is maar goed onderhouden is.
De waarde is geschat is 180.000 €. Er zijn geen andere bekende schulden volgens de notaris.

Kan mijn bewindvoerder, mijn partner, een verzoekschrift opstellen en met de nodige stukken vragen aan de vrederechter om de erfenis zuiver te aanvaarden? Dus zonder boedelbeschrijving? Hoewel die boedelbeschrijving al blijkt uit de stukken.

Aanstelling van bewind voering is gebeurd onder art 488 bis (dat artikel is geschrapt maar de bewind voering is al 15 jaar oud is, is dat oude artikel dan nog van toepassing?)

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding