erfenis van overleden vader

pluch
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

erfenis van overleden vader

#1 , 10 mei 2019 10:25

Mijn vader is al jaren geleden overleden. Als minderjarige werd ik dan als minderjarig behandeld. Er werd me gedwongen, zonder uitleg, om een papier te tekenen, wat ik deed. Mijn vader was zaakvoerder van een textielbedrijf. Ik vermoed, dat mijn 3 broers en 1 zuster wel bij de erfgenamen hoorden.
Op welke manier kan ik desnoods toch nog inzage krijgen, of een dubbel krijgen van de erfenis van mijn vader met als doel toch nog mijn rechtmatig deel te verkrijgen. Ik veronderstel dat een kind, zoon of dochter, uit eerste lijn niet kan onterfd worden. De eerste lijn heeft toch steeds recht op een deel van datgene wat geërfd kan worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 10 mei 2019 10:58

Als minderjarige kan men niet tekenen u zal zo wie zo een advocaat hebben gehad.
Griffies rechtbank waar u toen woonde of huis gelegen is.
Vredegerecht en rechtbank eerste aanleg en jeugdrechtbank
Afhangende van hoelang geleden

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 10 mei 2019 13:14

Wanneer een minderjarige als erfgenaam betrokken is bij een nalatenschap, moet steeds de vrederechter worden ingeschakeld die de belangen van het kind behartigt.

Dat u toen 'geen erfgenaam' zou geweest zijn , kan niet kloppen. U staat op gelijke voet met uw broers/zusters die, als meerderjarigen, zelf konden tekenen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”