Erfeniskwestie dagvaarding

Lunake2018
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erfeniskwestie dagvaarding

#1 , 09 mei 2019 17:32

Allereerst mijn excuses voor de wat houterige taal maar ben franstalig van origine.

Vraag: mijn ouders zijn vorig jaar overleden. Wij zijn met zijn vijven, ikzelf en vier broers. Er is sinds jaren ruzie in de familie en ik was de enige van de kinderen die nog bij mijn ouders over de vloer kwam. Mijn ouders hebben bijgevolg een testament gemaakt waarin ze mijn bevoordeelden tov van mijn broers.

Dit testament werd opgemaakt door en geregistreerd via de notaris. Een jaar na het overlijden van mijn vader is de erfenis nog steeds niet verdeeld. Mijn eigen notaris heeft weinig interesse in de zaak en de vier broers worden vertegenwoordigd door een andere notaris. Vorige week ontving ik nu een dagvaarding van de familierechtbank: een van de broers heeft een verzoek ingediend om uit onverdeeldheid te treden en heeft mij en de andere broers gedagvaard.

Wat wil dit zeggen? Zelf wil ik deze kwestie zo snel mogelijk geregeld zien en wil ik gerust akkoord gaan met de verdeling van de erfenis. Ik zie dus het probleem niet. Kan dit betekenen dat de dagvaardende broer zo het testament wil betwisten? Zoek ik best een advocaat?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding