Advocaat erfrecht

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Advocaat erfrecht

#1 , 28 apr 2019 13:36

Ik heb een advocaat erfrecht nodig.Daar ik waarschijnlijk gedeeltelijke kosteloze bijstand heb ben ik gaan kijken op zoek een advocaat bij Balie Leuven.Ik dacht dat erfrecht onder familie recht valt en had iemand gecontacteerd die pro deo werkt maar blijkbaar doet deze persoon geen erfrecht.Onder welke specialiteit moet ik dan zoeken want erfrecht staat niet apart vermeld.En heel weinig advocaten werken blijkbaar pro deo in Leuven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 apr 2019 15:51

En heel weinig advocaten werken blijkbaar pro deo in Leuven.
Leuven heeft geen arme mensen, of toch niet in die mate dat er een advocaat kan van leven.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#3 , 28 apr 2019 16:31

En heel weinig advocaten werken blijkbaar pro deo in Leuven.
Leuven heeft geen arme mensen, of toch niet in die mate dat er een advocaat kan van leven.
Ja Mava,daar ben ik niet echt mee geholpen hé :(

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 28 apr 2019 16:58

Beste,

Zou u niet eerst even contact zoeken met de juridische dienst van uw O.C.M.W. of een notaris. Het lijkt me dat een notaris de meest geschikte persoon is om u bij te staan in erfeniskwesties. U kan dan achteraf nog altijd beslissen of het zinvol is om een advocaat te nemen.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#5 , 28 apr 2019 18:27

Beste,

Zou u niet eerst even contact zoeken met de juridische dienst van uw O.C.M.W. of een notaris. Het lijkt me dat een notaris de meest geschikte persoon is om u bij te staan in erfeniskwesties. U kan dan achteraf nog altijd beslissen of het zinvol is om een advocaat te nemen.
Beste,
Het was in handen van een notaris maar deze zegt zelf dat ik beter een advocaat neem,de vriendin van mijn overleden vader heeft een advocaat in handen genomen omdat mijn notaris uitleg vroeg over de 80.000 euro die mijn vader naar haar heeft overgeschreven de laatste 3 jaar,ze had ook volmacht op zijn rekening.Ik heb een brief vol verwijten teruggekregen waarin staat dat ik geen contact wou met hem en allerlei(ik kan wel degelijk het tegengestelde bewijzen) en dat dit bedrag overeenkomt met een 2000 euro per maand en dat niemand met zo weinig kan rondkomen zelfs al heb je eigendom.Onbegrijpelijk voor mij.De advocaat vermeld ook dat het smerig van mij zou zijn om haar schenkingsrechten te doen betalen.Zoals in mijn ander topic de uitleg staat,ik ben enige dochter en erf 100 euro.Maar ik weet echt niet meer wat te doen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 28 apr 2019 18:34

Normaal dat de advocaat van de tegenpartij dat schrijft.
Het klinkt eerder als een uiting van onmacht want geen wettelijke basis.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#7 , 28 apr 2019 18:42

Ik ga proberen morgen om bepaalde zaken van deze brief hier in te voegen,onmenselijk gewoon.Ook wordt er vermeld dat ze niet toekwam om de begrafenis te regelen,er was nog geld na zijn overlijden afgehaald.Ik weet dat ze één van haar opbrengsteigendommen verkocht heeft 1 maand voor mijn vader zijn overlijden!Centrum Leuven.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#8 , 30 apr 2019 10:53

Het lukt me dus niet om hier delen van de brief in te voegen :( maar zo vermeld ze dat mijn vader me aan 3 jobs zou geholpen hebben en dat ik deze allemaal laten vallen heb om van een uitkering te leven doordat ik een drankprobleem heb!!!!Ik heb steeds gewerkt tot ik een ziekte kreeg in 2001.
Dat hij enkel een valies met goedkope kleding had toen hij de echtelijke woning verliet!Ik heb zelfs een arrest hier van toen liggen omdat mijn vader door de toenmalige burgemeester geschorst is geweest zonder wedde doordat hij feiten heeft gepleegd die tegenstrijdig waren met zijn functie(kasbons meegenomen,slagen en verwondingen)
Ook zegt de partner dat mijn vader documenten getekend heeft toen ze gingen feitelijk samenwonen in 2002 waarin staat dat hij niks van roerende of onroerende goederen bezit en dit nogmaals in 2015 gedaan heeft omdat hij veronderstelde dat ik ging proberen aanspraak op haar goederen te maken.Ik heb deze documenten niet gezien want de advocaat zegt dat hij deze gelezen heeft maar ze zijn niet bij de brief.Ik heb de woonsthistoriek aan stad gevraagd en daarin staat heel duidelijk dat hij sinds 1984 op haar adres woonde.En zo kan ik blijven doorgaan!Hij heeft ons verlaten in 1980 omwille van haar na 25 jaar huwelijk.
Vermits ik ALLES wat in de brief van haar advocaat staat kan weerleggen moet toch zelfs een pro deo dit aankunnen of niet?
Bedankt voor alle beetjes van raad.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”