KI betaald door één erfgenaam

jacodepapegaai
Topic Starter
Berichten: 35

KI betaald door één erfgenaam

#1 , 26 apr 2019 18:11

Stomme vraag misschien, maar ik wil zeker zijn.....
- Als één van de erfgenamen gedurende een 3tal jaren het KI betaald heeft van een te erven goed, kan hij dan op de één of andere manier méér aanspraak
maken op dit goed dan de andere erfgenamen? Ik moet er wel bij zeggen, dat wij niet op de hoogte waren dat dit gebeurde. Mijn broer, als oudste erfgenaam,
ontving de aanslagen van de te betalen KI (weiland, loods, huis) en maakte alles over aan de notaris zonder dat wij die te zien kregen. Nu maakt de notaris een
voorlopige balans op. Wij zijn geacht deze na te kijken en komen er nu achter dat alles inderdaad door notaris betaald is, behalve het KI van de loods
gedurende de laatste 3jaren. Dat dit toeval is kan ik slecht geloven (aanslag kwam vroeger steeds samen met deze van de weilanden) en dat de medewerkers
van de notaris zo slordig zouden zijn lijkt mij toch ook sterk,
Dus vraag ik mij af wat de bedoeling hiervan kan zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 26 apr 2019 18:16

Zoek er niets achter.
Meestal wordt de aanslag naar de oudste der mede-eigenaars-in-onverdeeldheid verstuurd.
Die kan op zijn beurt de andere mede-eigenaars verzoeken om hun aandeel aan hem te betalen.
Hij verkrijgt er voorzeker geen extra rechten door, enkel de last!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”