alles aan kleinkind

joris boris
Topic Starter
Berichten: 87

alles aan kleinkind

#1 , 25 apr 2019 15:35

Wij willen alles aan ons enigste kleinkind later vererven..
Is het voldoende dit met een testament te doen ?.De kinderen (2) zijn hiermede volledig akkoord, omdat het kleinkind beperkte leerachterstand heeft en het later beter kan gebruiken .
Is dat mondeling akkoord van de kinderen wel voldoende, want wanneer wij zijn overleden is er geen enkele zekerheid dat ze hun belofte zullen houden en misschien inkorting zullen vragen. Wat hun recht eigenlijk is, want men mag maar de helft weggeven. Moeten zij iets tekenen voor notaris misschien, maar wat eigenlijk? Dit is wel vervelend, want dit veronderstelt dat men hen niet vertrouwd, wat eigenlijk niet echt zo is, maar men weet nooit,door invloed van schoonkinderen enz kan er van gedachte veranderd worden ( wij weten het dan toch niet want we zijn er niet meer)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 25 apr 2019 18:02

Ik zou de raad willen geven bij de notaris een erfenisovereenkomst op te maken, waarin uw kinderen verklaren akkoord te zijn met deze bepaling.
U kan idd een testament maken tgv uw kleinkind en dat zal uitgevoerd worden. Maar zoals u zegt kunnen de kinderen nog altijd bezwaar inroepen. Met zo'n overeenkomst niet meer.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”