omzetting van het vruchtgebruik of verkoop

Sembawang
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

omzetting van het vruchtgebruik of verkoop

#1 , 17 apr 2019 15:49

Ik ben weduwe met nalatenschap van helft van onze woning, daar we in Engeland gtrouwd zijn met wettelijke scheiding van goederen.We hebben ook indertijd een schenking gedaan aan de langstlevende.Ik heb twee kinderen waarvan zij dus ieder efgenaam zijn van vaders deel, als ik het goed voor heb, ieder voor 1/6de en ikzelf volle eigendom van 4/6de + vruchtgebruik., Bij het overlijden van mijn man heb ik ook voor de kinderen hun nalatenschap van vader alle kosten betaald bij de Notaris.
Ik zou ofwel omzetting van het vruchtgebruik willen aanvragen of de woning verkopen, ik heb geen contact meer met de twee kinderen, Hoe moet ik dit doen op de voordeligste manier en de minste kop en juridische zorgen aub. Ik ben juist 77 jaar geworden als dit ook moet genoteerd worden !
Graag zo vlug mogelijk een antwoord aub.
Mvg
Sembawang

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 17 apr 2019 17:51

Wat je wil is waarschijnlijk de 2/6e blote eigendom uitkopen om het huis in volle eigendom te hebben.

Als alternatief zal als je het huis verkoopt die 2/6e blote eigendom door de notaris uitbetaald worden aan de twee kinderen.

Als de twee kinderen (of een) niet akkoord gaan zal je naar de rechter moeten om de uit onverdeeldheidtreding te vorderen (of de afkoop van die 2/6e blote eigendom als dat kan - na te kijken). Weet dat een gedwongen verkoop meestal (veel) minder opbrengt; probeer dus overeen te kopen met de kinderen.

Dit in de veronderstelling dat het pand in België gelegen is.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”