Erven van je grootouders

BBetty
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Erven van je grootouders

#1 , 13 apr 2019 20:00

Hallo,
Had eventjes een vraagje, een grootmoeder laat haar kleinkinderen erven na haar overlijden, maar een van de kleinkinderen is aan het scheiden, is het waar dat de bijna ex-partner mee erft van het geld van haar grootmoeder en zo ja, hoe los je dat op, dat het niet zo is.
Wordt het dan verdeeld onder de andere kleinkinderen als zij verzaakt aan het erven of wordt het aan haar ouders geschonken of hoe gaat het in zijn werk, wat is de beste oplossing voor dit probleem
Groetjes BBetty

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 13 apr 2019 20:10

Tenzij je nog getrouwd bent met een huwelijkscontract van algehele gemeenschap blijven erfenissen bij de erfgenaam. Als het om geld gaat wel een aparte rekening op uw naam openen om het niet te vermengen met gemeenschappelijk geld.

BBetty
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 apr 2019 20:27

Bedankt voor het reageren, denk niet dat ze een huwelijkscontract hebben, hoe gaat het dan in zijn werk, ze zijn nog getrouwd, zijn met de scheiding bezig, zouden pas gescheiden zijn eind van het jaar waarschijnlijk. Dus als ik het goed begrijp, moet ze een aparte rekening openen, alleen voor die erfenis, of is het ook goed, als ze het laat overschrijven op onze rekening en dat wij het haar na de scheiding schenken of geven, of is dat ook te achterhalen door de ex-partner en kan ze haar deel opvragen

Reclame

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 14 apr 2019 13:39

Neen, op haar naam laten zetten. Die som blijft buiten de echtscheiding.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”