Erfenis van overleden vader

Sam7
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Erfenis van overleden vader

#1 , 12 apr 2019 08:16

Hallo
Mijn vader is 2weken geleden overleden. Ik had al jaren geen contact meer. Een laatste moment werd niet goedgekeurd door mijn oudere zus, mijn pa wou mij niet meer zien zei zij. Hij schenkt zijn lichaam aan de wetenschap. Maar ze kwam mij wel vragen om een kopie van mijn pas en moest een papier tekenen om de urne dan af te staan aan zijn vriendin. Ik heb dit niet gedaan omdat ik dit niet vertrouwde, mijn pas ,handtekening?? Eerst 2jaar lichaam voor wetenschap en erna dan gecremeerd maar nu al handtekening hiervoor nodig???Daardoor was ik niet meer welkom op de dienst. Ze zei doe nu ook maar afstand van uw erfenis. Ik weeg niet welke notaris mijn vader had en ik krijg geen info van mijn zus. Hoe kom ik te weren wie de notaris is die de erfenis regelt? Moet ik deze zelf opzoeken? Of zal er contact opgenomen worden door de notaris? Ik weet hier niks over, jan er mij iemand zeggen wat ik moet doen om mijn erfenis te kunnen ontvangen?! Dank bij voorbaat!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
josi
Berichten: 551

#2 , 12 apr 2019 09:49

Dat je nu reeds moest tekenen is normaal,heb hetzelfde voorgehad met mijn vader.De crematie moet nu reeds geregeld worden en het instituut dat het lichaam ontvangt moet al deze papieren in orde hebben bij ontvangst van het lichaam.

Sam7
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 apr 2019 11:38

Hoe kan ik de notaris vinden van mijn overleden vader?

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 12 apr 2019 11:52

Een copy van uw id kan uw zus ook nodig hebben om u mee te trekken naar haar keuze notaris . Je kan altijd uw eigen keuze notaris nemen .

Sam7
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 apr 2019 08:17

Ik weet niet wie de notaris is, mijn vader heeft alles geregeld voor zijn dood en mijn zus is van alles op de hoogte. Zij wil mij niks van info geven. Neemt de notaris zelf contact op met mij of hoe gaat dit? Wanneer wordt de erfenis dan verdeeld?

willyboy
Berichten: 897

#6 , 13 apr 2019 10:38

Rustig tijdig naar je brievenbus kijken . Het komt allemaal goed . Geduld hebben .

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 13 apr 2019 11:29

Stuur haar een aangetekende brief met de vraag u alle nodige info door te geven betreffende die erfenis. Bij gebrek hieraan tegen xx/xx zal je u verplicht voelen naar de vrederechter te stappen om die info te bekopen.
Stuur een kopie van die brief ook via de gewone post. Vermeld dat dan ook wel in de aangetekende brief.
Laat haar ook weten dat je alle documenten zal onderteken maar dan enkel op het kantoor van de notaris die de erfenis regelt.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”