Erfenis bij schulden

Dimvan
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Erfenis bij schulden

#1 , 04 apr 2019 20:51

Ons vader is afgelopen september overleden, nu hebben we eindelijk de erfenis geregeld.
We hebben ook mijn vader zijn schulden overgeërfd omdat mijn bedrijf hier gesitueerd is (landbouwbedrijf)
Nu wilt mijn zus, in de toekomst bij het overlijden van mijn moeder alles verkopen.
Maar er loopt ondertussen nog een afbetaling van de bank (huis is aangeslaan) en ik betaal deze gans alleen af. Als ik deze afbetaal, heeft dat een meerwaarde om tegen mijn zus te zeggen dat er eigenlijk dankzij mij nog een huis is? Kan ik dat jurisch hard maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 apr 2019 00:39

als de schulden die afbetaald worden tot de erfenis behoren dan kan je dit verhalen op de mede -erfgenamen die eigenlijk mede-schuldenaren zijn (los van de verkoop in de (verre) toekomst), let wel als je gebruik maakt voor je beroep van huis of eigendommen die in onverdeeldheid zitten dan kunnen je betalingen als vorm van huur uitgelegd worden ...

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”