Inkorting als enige erfgename vragen,hoe gebeurt dit?

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Inkorting als enige erfgename vragen,hoe gebeurt dit?

#1 , 28 mar 2019 18:13

Als enige erfgenaam had ik graag geweten hoe ik dit(inkorting) moet doen vermits ik reeds bewijzen heb dat er van de bankrekening van mijn overleden vader op 3 jaar tijd ongeveer een 80.000 euro naar zijn vriendin is overgeschreven,ze had ook een volmacht op zijn rekening.Ik vraag me dus af wat er overgeschreven is op die 40 jaar dat ze samen zijn!
Mijn notaris heeft haar reeds gecontacteerd om verantwoording af te leggen als volmachthebber op zijn rekening maar tot op heden heeft ze niet gereageerd.
Ik als enige erfgenaam krijg de 100 euro die er nog op zijn rekening overblijft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 28 mar 2019 18:19

Naar een advocaat gaan en dagvaarden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#3 , 28 mar 2019 18:37

Naar een advocaat gaan en dagvaarden.
Iemand heeft me gezegd dat inkorting vragen een mogelijkheid is maar waarom spreekt mijn notaris hier dan niet over en wil ze wachten op een reactie van de dame in kwestie?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 28 mar 2019 18:52

Als de dame bereid is tot een regeling in der minne is dat eenvoudiger en goedkoper dan naar de Rechtbank te gaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#5 , 28 mar 2019 18:56

Ok asperger dan zal ik nog wat geduld hebben maar ik vraag me toch af vermits ik enkel de uittreksels van 3 jaar terug heb opgevraagd welk bedrag er in totaal naar haar rekening gegaan is,begrijpelijk,niet?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 28 mar 2019 18:58

Je kan ze tot tien jaar terug krijgen, tegen betaling.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#7 , 28 mar 2019 19:05

Bnp Paribas 12 euro per maand,dat is onbetaalbaar!Via de rechtbank gaat dit misschien anders dan?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 28 mar 2019 19:08

Ik vrees van niet.
In verhouding tot het ereloon dat je aan de advocaat zal moeten betalen is deze kost niet zoveel.
Het bedrag aan kosten moet je trachten af te wegen tegen de te verwachten ontdekkingen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#9 , 28 mar 2019 19:19

Daar zit voor mij dus het probleem,alleenstaand en sinds jaren invalide.Heb opgezocht dat ik wel gedeeltelijke kosteloze bijstand kan krijgen.Heel moeilijk om te weten wat te doen.

jacodepapegaai
Berichten: 35

#10 , 01 apr 2019 10:29

Als ik jou was zou ik ook eerst via notaris proberen, met een advocaat ben je rap enkele duizenden euro's kwijt (spreek van ondervinding hoor) en kosteloze bijstand ?? blijft kosteloos hé en is over het algemeen niet geweldig. Ofwel hak je de knoop door en neem je een advocaat onder de arm (maar zorg dan dat je minstens een budget van 5000€ achter de hand hebt) en moet je min of meer zeker zijn dat het de moeite waard is.ofwel probeer je via de notaris en hopelijk krijg je zo antwoorden. Nu zolang je vader leefde deed hij natuurlijk met zijn geld wat hij wilde en al gooide hij het weg of deelde hij het uit op straat, ik vrees dat je daar niks gaat kunnen aan veranderen.....

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”