In het kader familierecht erfenis en verdeling

willyboy
Berichten: 897

Re: In het kader familierecht erfenis en verdeling

#16 , 27 mar 2019 12:37

Je hoeft niets te verplaatsen in een huis welke niet je eigendom is . Je mag het huis zelfs niet betreden .(er kunnen zelfs zegels opkomen) Je mankeert geen huurgelden ..het eigendom is het uwe niet . Begrijp ...wat in je hoofd zit zijn niet juridische dingen .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#17 , 27 mar 2019 12:50

Heb je je zus al een aanlokkelijk financieel voorstel,gedaan om haar 1/3e uit te kopen? De rechter gaat ws een gedwongen openbare verkoop uitspreken om de verdeling te realiseren. Je kan dan zelf bieden op dat huis (via een stroman - op voorhand te regelen met uw notaris) doch al deze kosten kan je vermijden als je je zuster uitgekocht krijgt met een aanlokkelijk financieel voorstel.

Vecht je zus de geldigheid van het testament aan of de hoogte van de uitkoopsom?

PS. In je huurgeldberekening staat een nulletje te veel. Om 3.000€ huur per maand te vangen moet het al een kasteeltje zijn. 300€ is weliswaar ws weinig.

Geert Tant
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 mar 2019 09:29

Het is zo de bouwvergunning laat toe het huis met de nodige aanpassingswerken in het woonhuis kunnen twee huurders wonen 1 Met 1 slaapkamer en 1 Met 2 slaapkamers en aan de aanbouw van de woning een lift van 200 club met 3 slaapkamers en 6 garages + staanplaatsen om te verhuren .
De schatting is destijds gedaan door de notaris en bedraagt 190000€ en 1/3 = ongeveer 63000€ en heb ze iets meer aangeboden maar te vergeefs ze wijgerd alles om dit te kunnen rekken bied ik 100.0000 of 200.000 of 300000 ze zal nooit overeen komen .
Ik heb de sleutel van de woning al altijd in mijn bezit overeen gekomen destijds door de vrederechter .

Reclame

Geert Tant
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#19 , 09 apr 2019 08:34

Als je in een testament staat voor 2/3 heeft het problemen dat je niet vooruit geraakt

Geert Tant
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#20 , 13 apr 2019 10:16

Hoe kan mijn zuster gedwongen worden om een beslissing te nemen
Er is al een bod uitgebracht

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#21 , 16 apr 2019 16:20

U kunt nooit uw zus dwingen om een beslissing te nemen. Haar beslissing is voorlopig om niet te verkopen en dat is haar goed recht. Echter kan niemand worden gedwongen in onverdeeldheid te blijven. U zal een gedwongen openbare verkoop moeten vorderen bij de rechter. Daarna kunt u bieden met een stroman. Daar de kosten toch aan de hoge kant kunnen uitvallen en het resultaat toch ietwat onvoorstelbaar is kan u misschien toch eerst overwegen om een genereuzer bod te doen.

Geert Tant
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#22 , 17 apr 2019 08:37

Daar ik al een zeer ruim bod heb gedaan heb en geen reactie krijg heb ik eens zitten na te denken is het niet beter om haar te dagvaarden en of de notaris voor kortgeding .
Het is 4 jaar geleden dat moeder het huis verlaten heeft .
En de inboedel staat er ook nog in ,
Het gebouw blijven verwaarlozen bijna onmenselijk .

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#23 , 18 apr 2019 11:58

Kortgeding zal niet van toepassing voor deze case.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”