In het kader familierecht erfenis en verdeling

Geert Tant
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

In het kader familierecht erfenis en verdeling

#1 , 21 mar 2019 10:45

Däar mijn moeder al 4 jaar gestorven is en er onenigheid is met mijn zuster
Staat de inboedel nog in het huis
Heb zelf stapen ondernomen om het in gang te zetten via rechtbank
De termijnen zijn bijna verstreken en er komt geen schot in de zaak .
Er is een testament 2/3 en 1/3 voor mijn zus
Ik wens het huis over te nemen
Er is een bouwvergunning aangevraagd en goedgekeurd.
Wat gebeurt er als ik de inboedel verplaats naar een ander hok op dezelfde lokaties?
Wat gebeurt er als ik begin te verbouwen ?
Het is misschien de enige manier om dat er schot zou inkomen .
Wat zijn de strafen indien ik deze uitvoer ??
Wie kan mij hier duidelijke raad voor geven .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 21 mar 2019 11:49

Zolang het huis niet van u is mag u het niet verbouwen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Geert Tant
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2019 09:19

En als ik dat toch doe om de druk te verhogen omdat men de zaak zou behandelen ?

Reclame

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 mar 2019 10:36

Dan zal u op de blaren moeten zitten...

Geert Tant
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mar 2019 09:37

Wat houd dit strafrechtelijk in ?
Kan een tegenpartij die blijft nee zegen voor een overeenkomst dat blijven aanhouden 10 ,15 jaar ?
Er is een testament
De eis van mijn moeder was dat ik het huis Heb, omdat ik er jaren voor gezocht heb + 2/3
Het is nu 4 jaar de inboedel staat op foto van de notaris
Het huis begint zin waarde te verliezen
Plakwerk begint te scheuren balken in het dak te rotten enz .
Het kan toch niet zijn dat deze niet bespoedigt kan worden .wat is de waar de van een testament ? Geloofwaardig ???

willyboy
Berichten: 897

#6 , 23 mar 2019 09:54

Het gebeurt dat er huizen in erfenis +20 jaar blijven staan en zelfs ingevallen staan met inboedel . Soms worden huizen verzegeld om diefstallen van erfgenamen te vermijden . Hou rekening met traagheid van het gerecht .
Geloofwaardig ...neen . Stafrechtelijk...ja (diefstal)

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 23 mar 2019 11:16

Hen zelf eens zo'n huis aangekocht (in opdracht van mijn werkgever) dat zeker al meer dan 25 jaar leeg stond, maar het was zeer gunstig gelegen voor een eventuele uitbreiding van de kantoren van de werkgever. De hele in boedel, kleding inbegrepen, stond er nog in, en de voeding lag nog in de koelkast. Het was pas vrijgegeven nadat door de rechtbank alle mogelijke procedures waren uitgeput. De post lag achter de voordeur bijna 1 meter hoog, zodat deze niet meer openging, en er via een andere weg toegang moest verschaft worden. De badkamer en WC waren aangebouwd en lagen onder een plat dak, dat deels ingevallen was. IN de WC pot groeide er een boom, die ondertussen al een diameter had van zeker 12 cm. Voor de aankoop hebben we hooguit de prijs van de bouwgrond betaald.

Geert Tant
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 mar 2019 20:35

Stel dat ik naar niets kijk ,gerecht ,advocaten en dat ik toch begin te verbouwen met vergunning wat is dan de straf die boven mijn Hooft hangt ,
Weet er mij iemand raad .

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 mar 2019 21:18

Het zou echt niet verstandig zijn om te beginnen verbouwen, het enige dat je kan doen is hopen dat de rechtbank de verdeling zoals voorzien in het testament uitspreekt en dan heb je de handtekening of goedkeuring van je zus niet meer nodig. Als je al begint met verbouwen of dingen te verplaatsen voor de uitspraak van de rechtbank zal dit eerder in je nadeel werken.

Geert Tant
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#10 , 25 mar 2019 09:02

Zijn er dan echt geen andere mogelijkheden

willyboy
Berichten: 897

#11 , 25 mar 2019 09:43

Neen ...want het is uw eigendom niet .

Geert Tant
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#12 , 25 mar 2019 16:42

2/3 voor mij en 1/3 voor mijn zus

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#13 , 25 mar 2019 16:47

Het moet volledig van u zijn om alleen te kunnen beslissen!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#14 , 26 mar 2019 02:32

let ook op want zaken die je uit de nalatenschap wegneemt en dit wordt later vastgesteld door notaris of mede-erfgenamen kan ervoor zorgen dat je geen aanspraken meer kan maken op wat weggenomen werd en dit dan sowieso aan de andere erfgenaam toekomt.

Geert Tant
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#15 , 26 mar 2019 09:23

Het is niet de bedoeling om inboedel te verkopen of vernietigen de notaris heeft er foto's van genomen .het zou de bedoeling zijn het huis leeg te maken en de inboedel te verplaatsen naar in hok die op de zelfde grond staat .de inboedel is niet waardevol en staat in de weg om te verbouwen het kost mij alleen maar geld waar ik niets van heb elektriciteit, kadastraal inkomen leegstand belasting in alles 2/3 en mijn zus 1/3 de staat van de woning word er ook niet beter op en ik mankeer al 4 jaar huurgelden 36000€×4 jaar =144000€ rechtvaardig ons belgenland !!!!!!!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”