Financiële aansprakelijkheid

Christian De Jonghe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Financiële aansprakelijkheid

#1 , 19 mar 2019 13:25

Mijn ex-schoonouders zijn onlangs in een bejaardentehuis getrokken Ze hebben "vier",levende kinderen enhun band is goed.Ikzelf ben toen met één van hun dochters gehuwd en uit ons huwelijk zijn twee zonen verwekt.Ze zijn 41 en 33 jaar ondertussen en wij al lang gescheiden.Moeten "mijn"kinderen hun grootouders helpen op finacieel vlak ?Hun eigen kinderen zijn welstellend en hebben eigenlijk niets tekort.Mijn ex-schoonouders zijn tevens eigenaar van hun,nu leegstaand huis.

Bedankt bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 19 mar 2019 14:01

Als ze hulp nodig hebben zal uw ex wel aangesproken worden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 19 mar 2019 16:20

Als de ouders hun rekening niet meer kunnen betalen, zal het OCMW tussenkomen. En dan op één of andere manier die sommen recupereren. Ofwel betalen de kinderen alles terug ofwel betaalt het OCMW voorschotten via een hypotheek op die woning. Dan worden de schulden terugbetaald bij verkoop.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”