Misbruik door gevolmachtigde persoon

VeraEr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Misbruik door gevolmachtigde persoon

#1 , 10 mar 2019 13:42

Wat ik eerst moet melden is dat we 3 kinderen zijn en mijn jongste broer door mijn ouders als gevolmachtigde is aangesteld.

In 2014, een jaar na het overlijden van mijn vader is het huis verkocht voor 280000 Euro

Mijn moeder was enig erfgenaam en heeft naar de wensen van mijn vader de opbrengst van het huis tussen de 3 kinderen verdeeld.
Of zo dacht ik.

Ik woon in Zuid Afrika en ben meegdeeld dat het huis verkocht is en dat ik mijn deel krijg. Ik heb 67000 Euro (en dan omgezet in Rand) ontvangen.
Het deel van mijn oudste broer is vastgezet omdat hij een misverstand had met mijn jongste broer en die als gevolmachtigde besloot om mijn oudste broer een les te leren.
Het geld komt vrij April 2019, na veel inmenging van mijn kant anders was dat ook niet gebeurd. En wat dan ook als resultaat heeft dat mijn jongste broer tegen mij ook niet meer spreekt.
De verkoopprys is nooit aan mij genoemd. Ik ben door een raar toeval te weten gekomen wat de verkoopprijs was en mijn moeder heeft dat ook bevestigd. Mijn moeder (84) verstaat niet dat het geld zo verkeerd zou verdeeld zijn maar wil mijn gevolmachtigd broer of de notaris niet konfronteren omdat ze bang is voor mijn broer en de gevolgen voor haar.
De vragen die mijn oudste broer al aan de notaris gesteld heeft worden geanwoord met de reaksie ik mag van de gevolmachtigde die inligting niet vrijgeven.
Heeft de gevolmachtigde zoveel macht dat hij tot de notaris kan verbieden om inligting te geven.
Heeft de gevolmachtigde ook de macht om zichzelf meer geld toe de delen dan de andere kinderen tegen de wensen van de ouders.
Wat staat mij te doen.

Groeten uit Afrika

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 10 mar 2019 16:51

Beste

Vraag is of hier effectief een fout gebeurde.
Vraag is ook hoe de erfenis juist in elkaar stak.
Was de woning alleen eigendom van uw vader? Of gemeenschappelijk van vader en moeder.? Zelfs als de woning van vader was is het waarschijnlijk dat elk kind 1/3 in naakte eigendom kreeg en de moeder het vruchtgebruik over het geheel. Bij een verkoop en verdeling heeft uw moeder dan waarschijnlijk een som gekregen die overeenstemt met de waarde van het vruchtgebruik, en is de rest in drie gelijke delen verdeeld.
Dat lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.
Het lijkt me sterk dat de notaris geen inlichtingen zou geven. U was allen erfgenaam dus hebben jullie recht op die info.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”