verwerping nalatenschap

martien
Topic Starter

#16 , 16 feb 2006 22:56

Dank Anna , lief bericht, maar toch blijf ik erbij dat het jammer is dat ik niet eerder contact opnam met mijn moeder toen het nog kon.......maar ja dat is iets wat ikzelf zal moeten verwerken. En jawel mensen kunnen ziek worden of doodgaan van verdriet , las er nog een recente studie over. Kanker komt zelfs regelmatig voor na een groot verdriet(kankeren) of verlies. Groetjes martien

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Greetje
Topic Starter

#17 , 24 feb 2006 18:29

Hallo martien, ik las zojuist jou reactie en wilde daarop eens reageren. Ik werk in een clb en heb veel contact met jongeren , ook jongeren die om de een of andere reden een van zijn ouders niet meer wenst te zien. Mijn raad is ALTIJD van wat er ook gebeurde , het blijven je ouders (ook omgekeerd!) Ik spreek hier nu niet van mishandeling ofzo maar ik zie in m??r en m??r gevallen kinderen die afhaken van een van de ouders na bv een echtscheiding en dat is niet goed , niet voor de ouder , maar zeker niet goed voor het kind of de jongere. Zoiets laat zijn sporen na, en ik begrijp je zeer goed, maar het feit dat je het inziet zal positief zijn bij de verwerking ervan . Laat je niet gaan , dat zou je moeder zeker niet willen..... Maak er iets moois van je leven en veel sterkte greetje

M T

#18 , 05 apr 2006 14:27

ik heb net de nalatenschap verworpen van mijn zoon op de rechtbank --- heel simpel het kost 32.80 euro je krijgt een afschrift mee dat je dan moet kopieren wanneer je rekeningen toegesuurd krijgt ---- die verwerping kun je het best met de hele familie samen doen aangezien de erfenis 30 jaar blijvend is en als jij wegvalt als erfgenaam automatisch de volgende erfgenamen in de lijst een aanmaning krijgen eerst in neerdalende lijn kinderen dan kleinkinderen en als iedereen weigert ook broers zusters etc van de overledenen en hun afstammelingen ---door met zijn allen te gaan voorkom je dat ieder apart die 32.80 euro dient te betalen en is iedereen er in 1 verklaring vanaf

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”