Fiscus haalt lijk uit dfe kast!

Creatief
Topic Starter

Wat te doen? Klacht indienen, waar?

#16 , 10 okt 2012 14:44

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 50&t=41497" onclick="window.open(this.href);return false;

Voortgaande op bovenstaande link heb ik via de bank de borderel opgevraagd van de geldafhaling van mijn overleden broer. Het betreft hier een bedrag van xxx.xxx.xxx €, wat nog geacht wordt in de nalatenschap aanwezig te zijn. De borderel omschrijft duidelijk dat het om een cashafhaling ging, met het echte handteken van de overledene. Zelfs het aantal biljetten werden vermeld. Op de rekeningen van de broer waren geen volmachten.

Het geld zou toekomen aan de LL ouder (reservatair deel) en het overige aan junior x. Bij controle van de rekeningen van de LL ouder hebben we geen stortingen teruggevonden. De LL ouder is ondertussen overleden. Deze vereffening van de nalatenshap van de LL ouder en van de broer worden beiden gerechtelijk vereffend en verdeeld. De erfgenamen van de LL ouder erven dat 1/4de deel van de ouder, maar hebben het geld nooit gezien.

Kunnen we ergens klacht indienen? Via welke weg kan dit geld nog terug gevonden worden? We hebben vermoedens.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mikske

#17 , 11 okt 2012 12:51

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 50&t=41497

Voortgaande op bovenstaande link heb ik via de bank de borderel opgevraagd van de geldafhaling van mijn overleden broer. Het betreft hier een bedrag van xxx.xxx.xxx €, wat nog geacht wordt in de nalatenschap aanwezig te zijn. De borderel omschrijft duidelijk dat het om een cashafhaling ging, met het echte handteken van de overledene. Zelfs het aantal biljetten werden vermeld. Op de rekeningen van de broer waren geen volmachten.

Het geld zou toekomen aan de LL ouder (reservatair deel) en het overige aan junior x. Bij controle van de rekeningen van de LL ouder hebben we geen stortingen teruggevonden. De LL ouder is ondertussen overleden. Deze vereffening van de nalatenshap van de LL ouder en van de broer worden beiden gerechtelijk vereffend en verdeeld. De erfgenamen van de LL ouder erven dat 1/4de deel van de ouder, maar hebben het geld nooit gezien.

Kunnen we ergens klacht indienen? Via welke weg kan dit geld nog terug gevonden worden? We hebben vermoedens.
Via het gerecht? Je hebt de bewijzen in handen dus moeten ze toch wel kunnen uitvissen waar het geld zit denk ik.

Creatief
Topic Starter

#18 , 09 nov 2013 22:08

Mikske, hoe kunnen we in godsnaam bewijzen waar het geld naar toe is??? Het betreft hier cash geld!
We hebben een bankonderzoek op moeders rekeningen gedaan, er waren geen bedragen bijgekomen. Bijgevolg kunnen we alleen maar hopen dat het rotverwende neefje (die tijdens de boedelbeschrijving onder eedaflegging) zat te grijnzen en ons te pesten, dat deze schenkingsrechten heeft betaald op zijn deel (= dus 3/4de) van het totale bedrag.
En aangezien de boedelbeschrijving onder eed werd afgelegd heeft dit grote gevolgen voor hem omdat hij die verzweeg.
De brief van de registratie werd enkele maanden na de boedelbeschrijving verstuurd.
Indien hij nooit schenkingsrechten op de cash afgehaalde gelden heeft betaald, kan hij nu gaan werken voor Vadertje Staat. Hij moet de SSR betalen + de boetes + intresten.
Ik heb ooit de boetes + intresten uitgeteld voor dat neefje en ook voor ons (wij kunnen het nog door 3 delen).

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”