Verdeling nalatenschap pas na betalen succesie rechten ?

Stone
Topic Starter

Re: Verdeling nalatenschap pas na betalen succesie rechten ?

#16 , 10 sep 2010 16:26

Ben naar de dienst SSR geweest , en daar geeft men mij dit ook afgeraden , ik zal er geen winst in tijd uithalen en het is een hoop paperassen werk die erbij komt ook moest er al een borg gestort worden ten belope van de geschatte SSR ....

Men heeft mij daar er wel op gewezen dat men kan verzaken van recht op verbetering van de aangifte van nalatenschap , en aangezien de grootste onkosten toch al betaald zijn zoals ziekenhuis en begrafenis onkosten zullen we dit laten toepassen als de notaris dan niet te lang treuzelt met storten van alle successie rechten zou dit niet te lang mogen duren .

Ik schat in het beste geval dat de verdeling in oktober kan plaats vinden en in het slechtste geval in december.

In plaats van erfrecht zouden ze dit beter erfgunst noemen want er hebben meer personen die niets te maken hebben met de familie beslissing en controle over het nalatenschap .
Recht bestaat niet , alles is een gunst .........

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#17 , 10 sep 2010 18:47

Oké , het kan dat in dit geval er geen tijdwinst kan gemaakt worden. Maar ik heb nog nooit gehoord van een 'borg' te moeten storten.
Ofwel betaalt men ongeveer de verwachte successierechten ofwel stelt de overlevende ouder of een broer van de buitenlander zich persoonlijk garant dat diens successierechten zullen betaald worden.

Is dit een afspraak tussen notaris en registratie?Of is die adlinistratie hen te moeilijk?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Stone
Topic Starter

#18 , 11 sep 2010 11:36

Is dit een afspraak tussen notaris en registratie?Of is die administratie hen te moeilijk?
Kan zijn hoor de dienst SSR was al op de hoogte gebracht door de notaris dat ik ging langs gaan met deze vraag.

Heb vandaag nog een mail gekregen dat de notaris schat dat de gelden eind oktober of november vrijgegeven zullen worden indien er geen schatting van het (al verkochte) onroerend.

Wat mij ook opvalt is dat men weer het typisch bureaucratisch spelletje speelt de dienst SSR zegt dat het afhangt van de notaris hoe snel alles geregeld word en de notaris zegt dat alles afhangt van de snelheid van de dienst SSR. Ik denk eerder dat het de combinatie van allebei is.
Recht bestaat niet , alles is een gunst .........

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”