Partijdige vrederechter bij erfenis

float
Juridisch actief: Ja

Re: Partijdige vrederechter bij erfenis

#16 , 30 jul 2010 18:36

Zijn hiërarchische overste, maar het beste is om via de Hoge Raad voor de Justitie te gaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 30 jul 2010 19:14

http://www.csj.be/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Handige documenten voor Personenrecht

cseghers
Topic Starter

#18 , 03 aug 2010 15:06

We zullen dan zeker overgaan tot de Hoge Raad voor de Justitie, ik wil niet dat deze vrederechter zo mensen blijft behandelen, op een totaal onrechtvaardige manier, want we zouden blijkbaar verre van de eersten zijn. We gaan het nu laten rusten tot de ontzegeling, maar gerechtigheid zal geschieden.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 04 aug 2010 14:37

Tja, het optreden is gezien door de bril van een partij.
Als men correct beleefd maar sec antwoord is men onbeleefd en arrogant
Als men met een glimlach antwoord lacht men uit.

Ik zit in het wereldje en heb er dagelijk mee te maken - goed doen is heel moeilijk.

Maar als de poster van mening is dat er niet correct is opgetreden dan mag hij/zij hierover zijn beklag doen.

Let wel- en dat is niet persoonlijk bedoeld - meer dan 75% van de klachten zijn ongegrond.
Spijtig genoeg zijn er feiten waar nooit een klacht wordt ingediend waar het wel gegrond was geweest.

Elke klacht is een kans om een procedure een gedragsregel te verbeteren - met wat uitleg met wat moeite had het misschien anders geweest.
Ik spreek hier met ondervinding en geef ook aan mijn medewerkers mee dat antwoord A juridisch correct is maar diplomatisch een slag in het gezicht en antwoord B empatisch tegenover de klager een kort woord van uitleg wat de regels betreft en een attest met nummer opleverd. Klager is tevreden en begrijpt dat er verder NIETS zal gebeuren

lucgescheiden

#20 , 04 aug 2010 15:07

volledig akkoord

Ook vrees ik dat het indienen van een klacht (al dan niet gegrond) tegen een rechter, politie-ambtenaar,... het eigenlijke probleem, waarvoor deze optreedt niet zal wegnemen. Integendeel dit enkel laat escaleren, waardoor de klager het nog veel moeilijker zal krijgen zijn om de waarheid aan te tonen.

Ik vrees dat; er weinigen zich nog gaan geroepen voelen tot het opbrengen van enige diplomatie of empatische aanpak wanneer zij zelf in hun kruis werden gegrepen.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”