Problemen "stiefmoeder"

dommel
Topic Starter

Re: Problemen "stiefmoeder"

#16 , 21 mar 2011 12:33

UPDATE :
Ondertussen nog niet echt een stap dichter, wij hebben eveneens een advocaat onder de arm genomen. Tegenpartij blijft weigeren huishuur te betalen, ons rechtmatig deel uit te keren en blijft dus gratis de woning bezetten. In plaats dat er iets zou naar de kinderen gaan heeft stiefmoeder een dossier ingediend van alle werken van de laatste 20 jaar aan de woning die "zij" betaald heeft, en ik dus zou moeten terug betalen als ik de woning verkoop. Kort : mijn deel van moeder blijft genegeerd, bij verkoop woning moet ik vruchtgebruik uitbetalen (logisch) + ALLE kosten van 20 jaar, ons deel van de erfenis blijft "verdwenen" en de huishuur van mijn deel krijg ik enkel als de woning verkocht wordt.... gerechtigheid ? Van ons ouders hun centen is niks meer terug te vinden behalve dat zij alles in de loop der tijd cash afgehaald heeft... nou ja, opgeven ? verder vechten ? de moed zinkt een mens in de schoenen, wij mogen alles betalen qua notaris, succesie, enz en krijgen zelfs geen toegang meer tot ons woning.

Gouden tip voor iedereen die dit leest, doe uw kinderen niet aan wat ons vader nagelaten heeft te doen : alles op papier zetten ! Hoewel, mijn moeder heeft het wel gedaan en ook dat blijkt geen waarde te hebben voorlopig maar het is beter dan niks. Kan me moeilijk voorstellen dat een rechtbank een notariële akte als niet geldig gaat beschouwen... zo ja dan betekent dit dat notarissen geen waarde hebben en kunnen we dit afschaffen.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”