Erfeniskwestie - Vraag 4

Creatief

Re: Erfeniskwestie - Vraag 4

#16 , 26 jul 2010 21:12

Uit bovenstaande discussie kan ik dus afleiden dat ik 2 x in hetzelfde kantoor met een tussentijd van meer dan 10 jaar niet correct ben behandeld geweest.

Ik stel me de vraag waarom ik dan niet correct behandeld ben geweest?

@ Kater
Je hebt een écht voorangsbeleid gekregen!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#17 , 29 jul 2010 21:52

Naar aanleiding van het overlijden van mijn schoonmoeder (half juli 2010) heb ik mijn partner aangespoord om een kopietje van de aangifte van de SRR van mijn vooroverleden schoonvader. Mijn schoonmoeder was een oneerlijk mens. Mikjn partner had wel bij de ondertekening een kopietje gevraagd, maar nooit gekregen.

Tot mijn grote verbazing kregen we de "volledige" kopies met randaantekeningen en hun gehele berekening. Bovendien waren de kopies ook nog gratis.

Dit staat volledig in contrast met de heropvraging van de aangifte van de SRR van mijn eigen vader, in een gemeente op 17 km afstand van het ander kantoor (zelfde provincie). Ik kreeg van mijn eigen vader maar een halve kopie. Hun eigen randaantekeningen werden er netjes vanaf geknipt en kreeg ook geen berekening mee. De bediende vertelde me ook niet of er een boete werd betaald. Aangezien ik de inkorting (en veel meer ...) moet aanvragen naar aanleiding van het openvallen van de nalatenschap van mijn moeder, vind ik persoonlijk dat ik daar recht op heb om die berekening in handen te hebben en dat ik mag weten of er een boete werd betaald.

Ik heb nu ondervonden dat het ene registratiekantoor of de ene bediende niet de andere is.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”