Zoon weigert geld terug te geven

Kris1253
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Zoon weigert geld terug te geven

#16 , 26 jul 2025 10:32

Is het belangrijk om te weten over hoeveel geld het gaat en mag ik vragen waarom dan?

Thomas_AA

#17 , 26 jul 2025 12:07

Is het belangrijk om te weten over hoeveel geld het gaat en mag ik vragen waarom dan?
Ten eerste omdat het over iets van 30 jaar geleden gaat, dus om te weten of het over een substantieel probleem of iets principeel is.

Maar vooral om te vergelijken met hoeveel intussen al is terugbetaald. Wat volgens u dus interesten zijn en volgens de zoon mogelijk het geleende bedrag zelf.

Druk de totale betalingen dan uit als percentage van het geleende bedrag als u geen getal wil zeggen.

Kris1253
Topic Starter

#18 , 26 jul 2025 13:55

Het is heel simpel voor mij dan toch, hij moet het originele bedrag terug geven dat hij heeft mogen gebruiken om zijn zaak op te starten.

Reclame

Franciscus

#19 , 26 jul 2025 16:49

Wat heeft hij dan al die jaren betaald?
Wat was oorspronkelijk bedrag de intrestvoet?
De verhouding tss. jaarlijks afgelost en restbedrag.
Als dat voor een firma was hoe kan uw zoon dan bij een niet geregistreerde lening dat verantwoorden tgo de fiscus???

Lanox

#20 , 27 jul 2025 00:01

Het is heel simpel voor mij dan toch, hij moet het originele bedrag terug geven dat hij heeft mogen gebruiken om zijn zaak op te starten.
We kunnen hier zo nog lang in cirkeltjes blijven draaien. Als leden om meer info vragen, is dat om een beter beeld te krijgen van de situatie en u een relevanter antwoord te kunnen geven. Gewoon blijven herhalen wat u wil, gaat het niet plots op magische wijze doen gebeuren.

Kris1253
Topic Starter

#21 , 27 jul 2025 16:49

Het klopt als je ervan uit gaat dat hij door de interest te betalen de som van het origineel bedrag heeft terug betaald maar dat was helaas de afspraak niet..

wanton

#22 , 27 jul 2025 21:46

Indien je nog enig bewijs hiervan hebt, vb bankuittreksel, maak je een bevestiging op. Je noteert dat uw zoon op die datum een bepaalde som heeft ontvangen - als voorschot op erfenis. Indien hij niet tekent kan dit misschien later wel gebruikt worden. Bewijs is wel nodig.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Lanox

#23 , 27 jul 2025 23:45

Het feit dat er een lening is staat niet ter discussie, wel de modaliteiten hiervan. Zonder dat er iets op papier gezet werd, staat u juridisch zeer zwak. Enig "dreigement" dat u misschien kan gebruiken is de toekomstige erfenis.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”