Na het overlijden van mijn vader hertrouwde mijn moeder. Er werd geen huwelijkscontract samengesteld. Een drietal jaar geleden hadden mijn moeder en ik woorden gekregen en laste ik een pauze in. Als ze me nodig had moest ze me zeker contacteren.
Enkele weken geleden kreeg ik een het ergste te horen. Mijn moeder was opgenomen in het ziekenhuis en palliatief. Twee weken heb ik haar nog kunnen bijstaan. Ze vertelde me dat haar 'nieuwe echtgenoot' niet goed voor haar zorgde en haar spaarcenten had afgenomen.
Kennissen vertelde me gelijkaardige verhalen.
Kort na haar verjaardag is ze heengegaan en ik mis ze enorm.
De echtgenoot was bereid de begrafenis te betalen en de rest moest ik maar regelen. Centen die had ze niet meer, haar ringen had ze weggeven. Ik mocht wel een paar spulletjes komen ophalen.
Wat nu? Ik weet dat ze over gelden beschikte, maar heb geen idee welke bank of wat dan ook. Heb geen trouwboekje, identificatienummer, niets, enkel vermoedens. Ik betwijfel zelfs of haar overlijden aan de banken werd medegedeeld. Notaris gaf me de opdracht alles zelf uit te zoeken zonder veel kans op succes.
Wat kan ik doen?