erfenis : afhouden kosten

jen
Topic Starter

erfenis : afhouden kosten

#1 , 02 aug 2010 10:58

Mijn moeder heeft haar appartement verkocht . Vader is pas overleden. Akte is verleden bij notaris Hoe lang moet zij wachten op haar centjes en wat zijn de kosten van het erven die aan de fiscus moeten betaald worden.
Zij kan blijkbaar pas beschikken over haar geld, wanneer het nodige bij de notaris ervan is afgehouden.
Hoe zit dat juist?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 aug 2010 11:22

Mijn moeder heeft haar appartement verkocht . Vader is pas overleden. Akte is verleden bij notaris Hoe lang moet zij wachten op haar centjes en wat zijn de kosten van het erven die aan de fiscus moeten betaald worden.
Zij kan blijkbaar pas beschikken over haar geld, wanneer het nodige bij de notaris ervan is afgehouden.
Hoe zit dat juist?
moeder heeft haar appartement verkocht: van wie was het appartement? Vader, moeder of gemeenschappelijk bezit?

moet zij wachten op haar centjes: wie zijn de erfgenamen? Vermoedelijk moet er een verdeling plaatsvinden tussen de erfgenamen + berekening successierechten voor aangifte.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#3 , 02 aug 2010 14:24

Jen , heb jij bij de notaris mee moeten tekenen om te kunnen verkopen?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”