Mijn Broer wil 10 procent van de verkoopwaarde huis

hjvdgroep@casema.nl
Topic Starter

Mijn Broer wil 10 procent van de verkoopwaarde huis

#1 , 01 aug 2010 12:02

Na het overlijden van mijn vader is er een testament geopend waarin beschreven staat dat alle kinderen recht hebben op een kindsdeel (normale wettelijke regeling) maar nu het huis te koop staat van onze vader wil mijn broer dat wij als zussen hem 10 procent van de verkoopwaarde schenken zodat hij het huis van de koper van ons vaders huis kan kopen.
mijn vraag is is dit verstandig om hiermee accoord te gaan ???

graag reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 01 aug 2010 12:06

Enkel bij moslims is het zo dat de zonen het dubbele erven van hun zusters, maar tot hiertoe geldt hier nog steeds de Belgische wet.

Ik zie niet in waarom de zusters 10% van de verkoopwaarde aan hun broer zouden moeten SCHENKEN????

Misschien bedoelde hij: lenen? maar dat kan de bank ook.

Vandebos

#3 , 01 aug 2010 12:46

Ben je er zeker van dat je gelet op je email adres deze vraag dient te stellen op een Belgisch forum?

Misschien is het aangeraden dit te doen op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”